بدون لج‌بازی و ریسک؛ سربازان کی‌روش به خط شدند

27 بازیکن ایران برای بازی با اروگوئه و سنگال، همگی باتجربه‌اند

سرمربی تیم ملی فوتبال نفرات مورد اعتماد خود را برای اردوی اتریش مشخص کرد؛ نفراتی که انتظار دعوت از همه آنها را داشتیم.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، تیم ملی فوتبال ایران از روز چهارشنبه گذشته با حضور کارلوس کی‌روش در ایران کارش را به طور رسمی استارت زد. سرمربی پرتغالی تیم ملی بعد از حضور در تهران و شروع اردوی تیم ملی از آرزوهای بزرگ خود برای رسیدن به دور دوم جام جهانی قطر صحبت کرد.

کی‌روش که پیش از این 24 بازیکن از میان بازیکنان شاغل در لیگ برتر را گلچین کرده و به اردو فراخوانده بود، دو روز در کمپ تیم‌های ملی آنها را از نزدیک تماشا کرد و در نهایت با اضافه کردن لژیونرها و خط زدن تعدادی از نفرات حاضر در اردو،‌27 بازیکن را برای اردوی اتریش و دو مسابقه با اروگوئه و سنگال انتخاب کرد.

14 بازیکن خط خوردند

لیست نهایی تیم ملی برای اردوی اتریش در شرایطی اعلام شده که نسبت به فهرست قبلی نام 14 بازیکن در آن دیده نمی‌شود. طی روزهای گذشته کارلوس کی‌روش 24 بازیکنی را که به اردو دعوت کرده بود، در مرکز ملی فوتبال تماشا کرد و در نهایت تصمیم به خط زدن 14 نفر از آنها گرفت.

مهدی شیری و عارف آقاسی (فولاد)، سامان فلاح (پیکان)، آرمین سهرابیان و محمد خدابنده‌لو (گل‌گهر)، یاسین سلمانی، شهریار مغانلو و محمد کریمی (سپاهان)، رضا اسدی (تراکتور)، مهدی حسینی (مس رفسنجان)، سعید صادقی (پرسپولیس)،  محمد محبی، مهدی مهدی‌پور و مهدی قائدی (استقلال) 14 بازیکنی هستند که از لیست تیم ملی خط خوردند.

16 لژیونر در ترکیب تیم ملی!

کارلوس کی‌روش در دوره قبلی حضور در رأس کادر فنی تیم ملی نیز همواره اکثر لیست نفرات را از بین بازیکنان لژیونر انتخاب می‌کرد و الان نیز بار دیگر چنین تصمیمی گرفته است. از جمع بازیکنان شاغل در لیگ ایران فقط 11 بازیکن در فهرست تیم ملی حضور دارند و 16 بازیکن از بین لژیونرها در کنار تیم ملی در اردوی قطر خواهند بود.

امیر عابدزاده (پونفرادینا اسپانیا)، صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی)، حسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)، مجید حسینی (کایسری اسپور‌ ترکیه)، شجاع خلیل‌زاده (الاهلی قطر)، میلاد محمدی (آاک یونان)، امید ابراهیمی (الوکره قطر)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)، احمد نوراللهی، (الاهلی امارات) احسان حاج صفی (آاک یونان)، علی قلی‌زاده (شارلوآ بلژیک)، علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)، مهدی طارمی (پورتو پرتغال)، کریم انصاری‌فرد (اومانیا قبرس) و سردار آزمون (بایرلورکوزن آلمان) 16 لژیونری هستند که به اردوی اتریش فراخوانده شده‌اند و قرار است عصر یکشنبه خود را در وین به کارلوس کی‌روش معرفی کنند.

بازگشت هافبک بااخلاق و معتمد کی‌روش

وحید امیری، هافبک چپ‌پای مورد اعتماد کارلوس کی‌روش که در جام جهانی قبلی نیز به میدان رفت، چند ماهی است به دلیل مصدومیت کمر نتوانسته در اردوها و بازی‌های پرسپولیس و تیم ملی شرکت داشته باشد. او اما رفته‌رفته به بهبود کامل می‌رسد و بدون شک یکی از اتفاقات جالب لیست تیم ملی اضافه شدن وحید امیری است.

کارلوس کی‌روش که اعتقاد زیادی به امیری دارد، او را به اتریش خواهد برد تا مراحل درمانی‌اش را زیر نظر پزشکان تیم ملی انجام بدهد. مشخص است که سرمربی تیم ملی قصد دارد امیری را سر حال و آماده برای جام جهانی در اختیار داشته باشد.

پایان لج‌بازی با شجاع خلیل‌زاده

شجاع خلیل‌زاده در دوره قبلی حضور کارلوس کی‌روش در ایران یکی از بازیکنان مغضوب این سرمربی بود. مدافع وسط کنونی الاهلی قطر در دوره‌ای که در لیگ برتر پیراهن سپاهان را بر تن می‌کرد، مصاحبه‌ای علیه کی‌روش انجام داد و خیلی‌ها همان مصاحبه را دلیلی می‌دانستند که شجاع حتی با وجود درخشش در ترکیب پرسپولیس دعوت نشود.

خلیل‌زاده هیچ‌گاه تا بعد از جدایی کارلوس کی‌روش، رنگ حضور در تیم ملی را ندید و تصور می‌شد برای اردوی پیش رو نیز از سوی این مربی خط بخورد! شجاع در زمان سرمربیگری اسکوچیچ یکی از مردان اصلی خط دفاعی بود و حالا با نظر کی‌روش نیز بار دیگر به اردو فراخوانده شده تا مشخص شود سرمربی پرتغالی همه کدورت‌های قبلی را کنار گذاشته و برای موفقیت تیم هر کاری خواهد کرد.

4 گلر در اردو؛ شماره یک کیست؟

در اردوی تیم ملی در تهران علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند سه دروازه‌بان تیم محسوب می‌شدند. انتظار می‌رفت در اتریش امیر عابدزاده نیز به این فهرست اضافه شود و یکی از نفرات مذکور خط بخورد، اما کی‌روش ضمن دعوت از عابدزاده، هر سه دروازه‌بان دیگر را در اردو نگه داشته است.

به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش قصد دارد از موجودی لازم برای پست دروازه نهایت استفاده را ببرد. او می‌خواهد هر چهار دروازه‌بان آماده تیمش را در اردوی اتریش ببیند و برای خط زدن گلر شماره 4 عجله‌ای ندارد. به همین دلیل او حسینی، بیرانوند،‌ عابدزاده و نیازمند را به اتریش می‌برد و باید دید آنها مقابل اروگوئه و سنگال چطور به میدان خواهند رفت.

باتجربه‌ها در فهرست کی‌روش

مهم‌ترین مساله‌ای که در لیست 27 نفره تیم ملی مشخص است، حضور نام‌های باتجربه و آشناست. کی‌روش با توجه به زمان اندکی که تا جام جهانی قطر دارد، ریسک نکرده و اکثر بازیکنان او همان‌هایی خواهند بود که در گذشته نیز سابقه کار کردن با آنها را دارد. او حتی برخی نفراتی را که اسکوچیچ خط زده بود نیز به اردو برگردانده است.

بازیکنانی مثل امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد، احسان حاج‌صفی و… که در اردوی آخر با نظر اسکوچیچ از تیم کنار رفته بودند، حالا در فهرست کی‌روش هستند و مشخص است که سرمربی پرتغالی قصد دارد بهترین نفرات خود را به قطر ببرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.