5میلیارد تومان برای نونوار شدن مترو

مترو تهران به بیش از پنج‌میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی تا سال 1403 نیاز دارد

افتتاح ایستگاه‌ها و توسعه خطوط مترو به تعویق افتاد. مدیرعامل شرکت مترو تهران عدم حل مشکل وثیقه برای اوراق مشارکت سال 98 و تزریق نشدن بودجه مترو را دلیل عدم افتتاح ایستگاه‌ها و توسعه خطوط مترو دانست.

مدیرعامل شرکت مترو تهران از برنامه‌ریزی شهرکت بهره‌برداری مترو تهران برای راه‌اندازی 12ایستگاه مترو در ماه‌های آینده می‌گوید. علی امام تعویق افتتاح ایستگاه‌های جدید را عدم تامین‌ منابع مالی می‌خواند. به گفته امام حل نشدن مسائل وثیقه نزد بانک رفاه یکی از دلایل عقب افتادن افتتاح خطوط جدید است.

علی امام می گوید اگر 50درصد از دوهزار و 800میلیارد بودجه شهرداری تامین شود تاثیر چشم‌گیری در فعالیت‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران از 240کیلومتر مترو در سطح شهر تهران می‌گوید.«با توجه به شرایط مالی دولت و شهرداری نمی‌توان توقع تحقق اهداف طرح جامع حمل‌ونقل را داشت.»

البته امام از افتتاح ایستگاه مترو میلاد تا آخر آبان ماه خبر می‌دهد.

به گفته شفیعی بعد از دو دهه بهره‌برداری تجهیزات نیاز به اورهال دارد؛ نیازی که تاکنون کار اساسی برای آن انجام نشده است.

در این میان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از نیاز به بیش از پنج‌میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی تا سال 1403 خبر می‌دهد.

البته مسعود شفیعی از بررسی راهکارها برای کمک به مترو تهران می‌گوید. به گفته شفیعی بعد از دو دهه بهره‌برداری تجهیزات نیاز به اورهال دارد؛ نیازی که تاکنون کار اساسی برای آن انجام نشده است.

او با اشاره به اینکه در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران بودجه‌ای برای بهره‌برداری تخصیص نیافته می‌گوید:«با توجه به نگاهی که دولت به مترو دارد این کار محقق خواهد شد.»

به گفته او ناوگان ریلی به تعمیرات‌ نیاز دارد.«سعی کرده‌ایم زمان این تعمیرات از حد استاندارد عبور نکند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.