تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری، چگونه؟

راه‌های بسیاری وجود دارند تا تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری را انجام دهیم و از آن نتیجه بگیریم

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای ثابت نگه داشتن وزن پس از رسیدن به وزن مناسب، فعالیت بدنی منظم و با برنامه است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بدن پس از کاهش وزن از قدرت و نیروی بیشتری نسبت به دوران پیش از رژیم غذایی برخوردار بوده و حفظ این قدرت با استفاده از ورزش منظم می‌تواند، به شما در افزایش روحیه و انگیزه برای نگه‌داری وزن و پرهیز از مواد غذایی پرکالری کمک کند.

همچنین داشتن یک برنامه تمرینی منظم می‌تواند به شما در کاهش دوباره وزن در صورت افزایش وزن خارج از برنامه کمک کند.

تغییر در سبک زندگی

تفاوتی در نوع رژیم غذایی رعایت شده توسط شما برای کاهش وزن وجود ندارد. هر رژیم غذایی در واقع نوعی سبک غذا خوردن خاص محسوب می‌شود که شما را به سمت وزن دلخواه‌تان هدایت می‌کند.

باید سعی کنید رژیم غذایی که توانسته شما را به وزن دلخواه‌تان برساند، را جزیی از زندگی روزانه خود کنید. پس از دوره کاهش وزن کالری مورد نیاز بدن شما در طول روز نیز کاهش می‌یابد و بدن با مصرف مواد غذایی کمتر نسبت به دوره اضافه وزن شما، آغاز به ذخیره بافت چربی و در نتیجه ایجاد وزن اضافه خواهد کرد.

شما می‌توانید با نگهداری رژیم غذایی مطلوب خود و تبدیل کردن آن به بخشی از زندگی روزمره، وزن خود را در بازه دلخواه ثابت نگه‌دارید.

تقلب بیش از حد ممنوع

تقلب یا چیت دی، که در طول زمان رژیم غذایی و بدنی برای رسیدن به وزن مناسب داشته‌اید، جزیی از برنامه غذایی محسوب می‌شود. البته برای کمک به افزایش روحیه شما!

پس از رسیدن شما به وزن دلخواه تعداد روزهای آزاد و خارج از رژیم غذایی مناسب شما باید همچنان پایین و حداکثر دو برابر زمان رژیم غذایی شما برای رسیدن به وزن مطلوب باشد.

بدن شما پس از دوره کاهش وزن به علت اینکه دوره طولانی در محرومیت غذایی بوده مستعد انباشت بافت چربی است. پس از دوره‌های طولانی مدت رژیم غذایی بدن انسان خود را با شرایط جدید غذایی تطبیق داده و مصرف انرژی خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. /بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.