چرا پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران را داده‌ایم؟

رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با شهروند آنلاین مطرح کرد

شورای شهر تهران در نامه‌ای به ستاد ملی کرونا پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران را داده است که اگر اجرایی شود آلودگی تهران و شدت بیماری کرونا تا حدودی کاهش می یابد.

آلودگی هوا این روزها شدت یافته است و در کنار کرونا که این روزها پس زمینه همه مشکلات شده، به پیش می‌رود. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در خصوص آلودگی‌ها و شرایطی که امروزه با آن روبرو هستیم به شهروند آنلاین می‌گوید: استفاده از سوخت فسیلی در پاییز و زمستان افزایش پیدا می‌کند و علت آن این است که هم استفاده از سوخت شهری افزایش پیدا می‌کند و هم تأسیسات و کارخانه‌ها ناچارند از سوخت فسیلی استفاده کنند.

قوانین سختگیرانه برای تردد خودرو در سال‌های قبل

او ادامه می‌دهد: به دلیل سنگینی گازهای متصاعد شده از این کارخانه‌ها و تأسیسات شاهد وارونگی هوا خواهیم بود. به اعتقاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران این اتفاق مختص کشور ما نیست و در همه جای دنیا این اتفاق رخ می‌دهد و در حال حاضر بیشتر کشورها مانند هند و فرانسه نیز به این وضع مبتلا هستند.

او ادامه می‌دهد: در گذشته در چنین مواقعی بحث کاهش تردد خودروها مطرح و قوانین سختگیرانه ای برای تردد خودروها در نظر گرفته می‌شد. توصیه می‌شد که بحث حمل‌ونقل عمومی تقویت و حمل‌ونقل خصوصی کمتر استفاده شود و در شرایط اضطراری چند روزی شهر تعطیل می‌شد تا از وضعیت اضطراری خارج شویم.

امسال کرونا شرایط را متفاوت کرده‌است

هاشمی رفسنجانی تأکید می‌کند در روزهایی هم که شهر تعطیل نبود، طرح زوج و و فرد از مبدأ منازل صورت می‌گرفت که این تصمیمات در  شورای عالی ترافیک اتخاذ و عملیاتی می‌شد.

رئیس شورای شهر می گوید اما امسال شرایط کاملاً متفاوت است  و به دلیل رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا نمی‌توان به مردم توصیه کرد که از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. اما از سوی دیگر آلودگی هوا روی ایمنی تأثیر می‌گذارد این بیماری می‌تواند روی سلامتی افراد نیز تأثیر گذار باشد.

او خاطرنشان کرد: به همین دلیل شورای شهر پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران را داده و نامه آن را برای ستاد مبارزه با کرونا ارسال کرده است و امیدواریم که این پیشنهاد ما عملیاتی شود تا به این طریق تردد با خودروهای شخصی کمتر شده و شاهد کاهش آلودگی هوای تهران باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.