فرانسوی‌ها علیه مکرون به خیابان‌ها ریختند

هزاران معترض در پی فراخوان حزب راستگرای میهن پرستان فرانسه، با تجمع در پاریس خواهان کناره‌گیری امانوئل مکرون شدند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ در پی فراخوان حزب راستگرای میهن پرستان فرانسه، چندین هزار معترض با تجمع در میدان پله رویال پاریس خواهان کناره‌گیری امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور شدند.

پس از نخستین تجمع اعتراضی مخالفان رئیس جمهوری فرانسه که سوم سپتامبر برگزار شد، میهن پرستان این کشور فراخوان جدیدی را برای حضور در خیابان‌ها صادر کردند. مخالفان رئیس جمهوری فرانسه خواهان کناره گیری او از قدرت و خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی در فرانسه انجام شده است؛ نشان می‌دهد میزان حمایت از تحریم‌ها علیه روسیه میان شهروندان فرانسوی رو به کاهش گذاشته است و تنها ۴۰ درصد آنها از تحریم‌ها علیه مسکو حمایت می‌کنند. در همین حال، ۳۲ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند تحریم‌ها باید محدود شود تا پیامد‌های آن بر زندگی مردم فرانسه کاهش یابد، اما ۲۷ درصد آنها اعلام کردند مخالف تحریم‌های اقتصادی هستند.

بهای انرژی در اروپا از سال ۲۰۲۱ رو به افزایش گذاشته است، اما به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ و اعمال چند بسته تحریمی علیه مسکو توسط غرب، روند افزایش بهای سوخت سرعت گرفته و این امر دولت‌های اروپایی را وادار کرده که به اقدامات فوری روی آورند.

مجلس فرانسه اوایل ماه اوت دو بسته تدابیر فوری را برای حمایت از شهروندان این کشور تصویب کرد که اوایل سپتامبر به اجرا گذاشته شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.