قهرمانی آسیا مرا راضی‌ نمی‌کند

وحید شمسایی در گفت‌وگو با «شهروند»: تایلند و ویتنام، قدرت‌های جدید فوتسال قاره هستند

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال، امیدوار است در کسوت تازه خود بتواند جام قهرمانی آسیا را به آغوش بکشد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در فاصله چند روز تا شروع رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا، بهترین کسی که می‌تواند درباره شرایط تیم ایران توضیح بدهد، وحید شمسایی است. اسطوره فوتسال ایران و جهان با کوله‌باری از تجربه، بارها حضور در رقابت‌های آسیایی را به عنوان بازیکن و کاپیتان تجربه کرده، اما حالا در چالشی جدید به عنوان سرمربی تیم ملی به این تورنمنت می‌رود.

شمسایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره وضعیت تیم ملی قبل از مسابقات آسیایی توضیحاتی ارائه کرده که مشروح صحبت‌هایش را در ادامه می‌خوانید:

**تغییرات زیادی در تیم ایجاد کرده‌ایم

وحید شمسایی صحبت‌های خود را درباره وضعیت تیم ملی فوتسال این‌طور شروع کرد:‌ «از روزی که کارمان را شروع کردیم، سعی داشتم تغییرات زیادی به‌خصوص در سیستم دفاعی تیم ایجاد کنیم. در زمان مسابقات جهانی سال گذشته همیشه به سیستم دفاعی انتقاد داشتم و به همین دلیل خیلی روی این موضوع کار کردیم. شکل جدیدی در تیم ملی پیاده کرده‌ایم، بازیکنان جدید زیادی اضافه شده‌اند و فکر می‌کنم تیم کاملا متفاوتی در مسابقات آسیایی خواهید دید.»

او با اشاره به آماده‌سازی تیم ملی فوتسال گفت:‌ «در روزهای باقیمانده تا شروع بازی‌ها سعی داریم آنالیز خوبی از نقاط ضعف خودمان و اشتباهات فردی را به بازیکنان نشان بدهیم. باید مدام برای بازیکنان فیلم بگذاریم و آنالیز کنیم تا ضریب خطاها پایین بیاید. ما یک تیم جدید تشکیل داده‌ایم و وقتی با جوان‌ها کار می‌کنید باید تحمل قبول اشتباهات‌تان بالا برود. به همین دلیل کار می‌کنیم و امیدواریم با بهترین شرایط راهی کویت شویم.»

**تایلند و ویتنام قدرتمند شده‌اند، اما جام می‌خواهیم

از شمسایی پرسیدیم با توجه به آنالیزی که از حریفان ایران در رقابت‌های آسیایی دارد، آیا قهرمانی سیزدهم در آسیا ممکن است؟ او گفت: «قطعا باید برای قهرمانی به میدان برویم. واقعیت این است که مردم و اهالی فوتسال از ما جز قهرمانی در آسیا انتظاری ندارند. من به بازیکنانم هم گفته‌ام که در کویت هرگز حق شکست خوردن ندارند، حتی اگر فرصت جبران باقی باشد. باید موفق شویم، اما نکته مهم این است که فقط قهرمانی در آسیا مرا راضی نمی‌کند. فوتسال ایران در سالیان گذشته در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و باید انشاءالله بعد از کسب جام آسیایی، تمرکزمان را روی جام جهانی آینده بگذاریم.»

او با اشاره به وضعیت تایلند و ویتنام و قدرتمند شدن این‌ تیم‌ها افزود: «بر اساس آنالیزی که داشته‌ام، علاوه بر رقبای همیشگی‌مان که ژاپن، کره و ازبکستان هستند، تایلند و ویتنام هم بسیار قدرتمندتر شده‌اند و جزو مدعیان هستند. ویتنام مربی آرژانتینی جذب کرده و سبک بازی‌اش بسیار تغییر کرده است. تایلند هم یک سرمربی اسپانیایی دارد. قطعا کار سختی داریم اما انشاءالله که دچار بدشانسی نمی‌شویم به آنچه لیاقتش را داریم، دست پیدا می‌کنیم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.