۹۰۰۰ کلاس درس جدید پذیرای ۲۷۰ هزار دانش آموز از اول مهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد که حدود ۱۶۰۰ مدرسه با ۹۰۰۰ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع برای استقبال از سال تحصیلی جدید ساخته و آماده شده است

به گزارش شهروند آنلاین؛مهرالله رخشانی‌مهر ، با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه نوسازی در تمام استان‌های کشور بازگشایی شکوهمند مدارس در مهرماه است که با کمک و همراهی مجموعه آموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد اظهار کرد: ما در مجموعه نوسازی مدارس تلاش کردیم جدای از فضاهای نوسازی که آماده کردیم و در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار دادیم در حوزه تجهیز و آماده‌سازی فضاها  مطابق آنچه در توانمان بود اقداماتی را انجام دهیم.

وی اعلام کرد که در حوزه ساخت و ساز، حدود ۱۶۰۰ مدرسه را با ۹۰۰۰ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آماده کردیم که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف آن شد و خیرین مدرسه ساز نقش به‌سزایی در ساخت این فضاها داشتند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تلاش شده است با همراهی خیرین و اعتباری که دولت در نظر می‌گیرد فضاهای آموزشی را آماده کنیم گفت: پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز وارد  ۹۰۰۰ کلاس درس نوساز شوند و مهرماه را به خوبی آغاز کنند.

رخشانی‌مهر افزود: حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه تجهیزات آموزشی، کمک‌آموزشی و هنرستانی هزینه  و تجهیزات مناسبی تهیه و در اختیار ادارات قرار گرفت. امسال اعتبارات مجزایی در حوزه تجهیزات پیش بینی شده بود و بر اساس فهرستی که از ادارات دریافت کردیم تجهیزات مورد نیاز هنرستانی خریداری شد.

به گفته وی تقریباً در یک سال گذشته یعنی از شهریور سال ۱۴۰۰ تا شهریور سال ۱۴۰۱ در مجموع بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت و ساز و نوسازی فضای آموزشی و تجهیزات شد.

رخشانی مهر در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش همکاران، بازگشایی مدارس در مهرماه جاری با شکوه هرچه تمام‌تر انجام  شود و شاهد اتفاقات خوبی باشیم./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.