نام تو را به خاطر سپردیم، رحمان!

در ستایش پسر 20 ساله‌ای که همه کشتی‌دوستان را غافلگیر کرد

رحمان عموزاد بدون شک ستاره نوظهور کشتی ایران است؛ پسر 20 ساله‌ای که با یک نمایش تهاجمی و بی‌نظیر و با اقتدار کامل مدال طلای قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، همه آنهایی که نوروز 1401 به مازندران سفر و از جاده کناره، رویان و نور و محمودآباد عبور کرده‌اند، احتمالا چند بیلبورد تبلیغات یکسان روی پل‌های هوایی توجه‌شان را جلب کرده است. بیلبوردهایی که مربوط به تبلیغات یک دفتر مشاور املاک و شرکت مصالح ساختمانی بود. موضوع قابل توجه این بیلبوردها نه تبلیغ روی آنها که تصویری از پسری شمالی با پرچم ایران بود.

کنار این تصویر نوشته شده بود:‌ «رحمان عموزاد، این نام را به خاطر بسپارید!»

آن روزها که البته زیاد هم از آن نگذشته، شاید عموم جامعه حتی یک‌بار هم نام رحمان عموزاد را نشنیده بودند. این پسر 20 ساله، اما در آوردگاه جهانی صربستان کاری کرد که نامش در ذهن همه طرفداران ورزش و به خصوص کشتی ماندگار شود.

پسر دهه هشتادی کشتی ایران با مبارزه‌ای شجاعانه و رو به جلو با نتیجه 13 بر 8 حریف آمریکایی خود را در فینال شکست داد و روی سکوی اول کشتی جهان قرار گرفت. کشتی عموزاد با حریف آمریکایی مجموعه‌ای از اجرای فنون مختلف و کاملا پرافت‌وخیز و پرهیجان بود و با وجود شروع سخت، در نهایت به سود این ستاره نوظهور کشتی جهان تمام شد؛ آن هم با نتیجه‌ای که شاید کمتر تصورش را می‌کردیم.

عموزاد با چهره آفتاب‌سوخته و زخمی در شرایطی که در وقت اول حتی احتمال ضربه شدنش هم می‌رفت، آنچنان کشتی را در اختیار گرفت و حریف سرسخت خود را روی زانو آورد که باورکردنی نبود. او با سر پرشور موفق شد کاری کند تا کشتی ایران دومین فینال را هم از آمریکا ببرد و دیدارهای سرنوشت‌ساز ما و قهرمان کشتی جهان 2 بر 2 مساوی شود.

کشتی عموزاد با گزارش پر حس و حال هادی عامل و تشویق صدها ایرانی حاضر در سالن مسابقات کشتی حس و حالی فوق‌العاده داشت و زمانی که او با پرچم مقدس ایران دور تشک دور افتخار می‌زد، به نظر می‌رسید سرانجام این دور از رقابت‌ها با خوشی برای کاروان کشتی ایران پایان پیدا کرده باشد؛ اگرچه شکست اطری در کشتی قبلی کمی ناراحت‌مان کرده بود، اما در نهایت، این جوان رعنای مازندرانی (عموزاد) بود که نشان داد فن و بند کشتی ایرانی چیست و چگونه می‌شود در بالاترین سطح رقابت‌های جهانی از آن استفاده کرد.

حالا ما و همه آنهایی که در تعطیلات نوروز گذشته از جاده کناره عبور کرده بودیم، تصویر و نام تو را در ذهن خود حک کرده‌ایم. رحمان عموزاد اکنون قهرمان ماست و قرار است تا سال‌های سال در کشتی ایران و جهان بزرگی کند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.