خردسالان آمریکایی واکسن کرونا نمی‌زنند/ وداع آخر با ملکه انگلیس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 19 سپتامبر 2022

دوشنبه، 19 سپتامبر 2022، روزنامه‌های بریتانیایی صفحات اول خود را به «وداع آخر با ملکه» پیش از برگزاری مراسم خاکسپاری اختصاص دادند. واشینگتن‌پست هم از کودکان زیر 5 سال آمریکایی گزارش داد که علیه کووید واکسینه نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، واشینگتن‌پست، تایمز و دیلی‌میل به شرح زیر است:

گاردین

دوشنبه، 19 سپتامبر 2022، روزنامه‌های بریتانیایی صفحات اول خود را به «وداع آخر با ملکه» در وست‌مینستر، قبل از مراسم تشییع جنازه رسمی او، اختصاص دادند.

گاردین بر ورود رهبران خارجی پیش از مراسم رسمی تشییع جنازه ملکه متمرکز بود با این تیتر: «رهبران جهان در حالی که کشور برای بزرگ‌ترین وداع آماده می‌شود، می‌آیند». در گزارش از ادای احترام جو و جیل بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش، به ملکه انگلیس در تالار وست‌مینستر، پیش از تشییع جنازه رسمی، گفته شده.

گاردین از تصاویر باشکوه بزرگداشت ملکه در صفحه نخست خود استفاده نکرد و در توضیح تصویر اصلی با عنوان «بزرگداشت ساده» آورد: «تصویر الیزابت دوم با چند شاخه گل در پنجره‌ای در شهر وینزر».گاردین

واشینگتن‌پست

«کودکان زیر 5 سال واکسینه نمی‌شوند» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «واکسن‌های کووید برای کودکان خردسال ماه ژوئن در دسترس قرار گرفت، اما تعداد کمی آنها را تزریق کرده‌اند. ماه ژوئن، زمانی که سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه استفاده اضطراری از واکسن‌های کرونا را برای کودکان زیر 5 سال داد، پزشکان انتظار داشتند والدین این موضوع را درک کنند. با وجود این، طبق نظرسنجی ماه جولای بنیاد خانواده کایزر، از هر 10 والدینی که کودکان خردسال داشتند، 4 والدین گفتند قطعا فرزندان خود را واکسینه نمی‌کنند، اما پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی هرگز انتظار نداشتند که چنین علاقه اندکی به واکسینه کردن کودکان خردسال در برابر کووید وجود داشته باشد….»

تصویر اصلی واشینگتن‌پست از مراسم یادبود ملکه انگلیس در این کشور حکایت دارد.

تایمز

روزنامه تایمز با تیتر «چارلز سپاسگزاری می‌کند» تصویری خندان از پادشاه بریتانیا و لیز تراس، نخست‌وزیر، در کاخ باکینگهام در روز یکشنبه، منتشر کرد. این روزنامه گزارش داد: «پادشاه چارلز گفته است از حمایت عمومی از خانواده سلطنتی قبل از مراسم خاکسپاری ملکه «عمیقا متاثر» شده است. حدود 10 هزار افسر پلیس امروز (دوشنبه، 19 سپتامبر) در حال انجام وظیفه خواهند بود، زیرا انتظار می‌رود بیش از دو میلیون نفر برای مراسم خاکسپاری الیزابت دوم به پایتخت سرازیر شوند.»

دیلی‌میل

«وداع آخر ما» عنوان گزارش اصلی روزنامه دیلی‌میل پیش از برگزاری خاکسپاری رسمی ملکه انگلیس بود که با تصویر الیزابت دوم همراه شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.