کشف اسکلت 31 هزار ساله در اندونزی

باستان شناسان از کشف اسکلت ۳۱ هزار ساله “انسان نخستین” در غاری واقع در منطقه کلیمانتان اندونزی خبر دادند.

به گزارش شهروند آنلاین؛باستان شناسان از کشف اسکلت ۳۱ هزار ساله “انسان نخستین” در غاری واقع در منطقه کلیمانتان اندونزی خبر دادند.

ساق پای چپ این اسکلت متعلق به کودکی است که با عمل جراحی قطع شده است.

کارشناسان با اشاره به بررسی آثار و شواهد به دست آمده معتقدند: خونریزی‌ها و عفونت‌های ساق پا بعد از عمل جراحی به طور کامل کنترل شده است که این مهم نشان می‌دهد؛ دوره درمان پس از جراحی با موفقیت ادامه یافته و کودک دست کم شش تا نه سال پس از قطع عضو، زنده مانده است.

بررسی دوره درمان اسکلت کشف شده “انسان نخستین” در منطقه کلیمانتان اندونزی اکنون بنا به نظر کارشناسان از دانش پیشرفته پزشکی در عصر ماقبل تاریخ، پرده برداشته است.

پیش از این یک جراحی فوق پیشرفته قطع عضو نیز مربوط به اسکلتی هفت هزار ساله بود که در فرانسه کشف شد.

بنا به اعلام گروه مشترک باستان شناسان اندونزیایی و استرالیایی به علت دفن بسیار خاص و نادر اجساد در جزیره سولاووسی اندونزی هنوز هیچ نمونه دیگری از این نوع عمل و درمان فوق پیشرفته پزشکی متعلق به انسان‌های نخستین در این منطقه کشف نشده، اما قطعا در ۳۱ هزار سال قبل این عمل جراحی رایج بوده است.

اخیرا نیز کهن‌ترین غارنگاره تاریخ بشر با قدمت بیش از ۴۵ هزار سال به عنوان قدیمی‌ترین نشانه مستند از سکونت انسان نخستین در جنوب شرق آسیا در غاری واقع در جزیره سولاووسی اندونزی کشف شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.