دولت زعفران را چند قیمت زد؟

وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید هر کیلو زعفران برای امسال را ۴۱میلیون و ۲۵۰هزار تومان تعیین کرد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران کشور ضمن اعلام مطلب فوق تصریح کرد قیمت یک کیلوگرم زعفران اکنون در بازار بین ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳۸ میلیون تومان است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ غلامرضا میری درباره وضعیت تولید و قیمت‌گذاری زعفران در سال ۱۴۰۱، گفت: وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران سوپرنگین برای سال ۱۴۰۱ را ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین کرد در حالی که قیمت این محصول برحسب کیفیت و درجه بندی در بازار بین ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳۸ میلیون تومان است که در بازار قیمت زعفران کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران کشور ادامه داد: سال گذشته قیمت خرید دولتی زعفران ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، اما این محصول در بازار با نرخ‌های کیلویی ۴۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد که امسال با توجه به قیمت ۳۸ میلیون تومانی حدود ۹ میلیون کاهش داشته است. البته با کاهش صادرات به‌تدریج قیمت این محصول در بورس کالا به ۳۴ میلیون تومان و در بازار به ۳۶ میلیون تومان رسید.

او علت اصلی افزایش قیمت زعفران در دو سال گذشته را کاهش بین ۵۰ تا ۷۰ درصدی تولید دانست و افزود: علت دیگر افزایش قیمت این محصول، ورود برخی افراد برای خرید زعفران بود که با انبارداری آن باعث افزایش قیمت‌ها شدند، اما به تدریج با کاهش میزان صادرات قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران اضافه کرد: اکنون بخشی از زعفران سال گذشته در بورس کالا باقی مانده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.