اولین آزمون کی‌روش با تیم هزار میلیاردی!

ایران- اروگوئه؛ نبرد دوستانه اما جذاب تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران جمعه‌شب در مسابقه‌ای هیجان‌انگیز و البته دوستانه مقابل اروگوئه قرار می‌گیرد؛ تیمی که ستاره‌های پرتعدادی دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با نزدیک شدن به جام جهانی فوتبال، توجهات به تیم ملی نیز ویژه‌تر خواهد شد. حالا در روزهای فیفا که در همه جای دنیا بازی‌های دوستانه متعددی میان کشورهای مختلف برگزار می‌شود، تیم ایران نیز از این موضوع بی‌بهره نیست و با دو بازی تدارکاتی خود را آماده و هماهنگ‌تر می‌کند.

از مدت‌ها قبل که دیدار با اروگوئه و سنگال برای تیم ملی ایران هماهنگ و قطعی شد، اهالی فوتبال منتظر برگزاری این دو بازی حساس بودند؛ دو مسابقه‌ای که از حیث حضور ستاره‌های متعدد در ترکیب اروگوئه و سنگال می‌تواند جذابیت‌های بسیاری داشته باشد.

تیم ملی ایران که چند روز قبل دستخوش تغییر در کادر فنی شده، حالا با سرمربیگری کارلوس کی‌روش در اردوی اتریش به سر می‌برد و قرار است جمعه‌شب اولین بازی تدارکاتی را با هدایت این مربی با فیروزه‌ای‌پوشان پرافتخار اروگوئه انجام بدهد.

بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده، تیم‌های ایران و اروگوئه از ساعت 20:30 جمعه، اول مهرماه در ورزشگاه NV آرنا شهر سنت‌پولتن اتریش مقابل همدیگر قرار می‌گیرند.

تیم پرافتخار اروگوئه را بیشتر بشناسید

قهرمان جام‌های جهانی 1930 و 1952، با 28 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم جدول 10 تیمی دیدارهای مقدماتی منطقه آمریکای جنوبی پس از برزیل و آرژانتین، برای پانزدهمین‌بار جواز حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه دنیای فوتبال را کسب کرد و در بیست‌ودومین دوره این رقابت‌ها نیز در گروه H با پرتغال، غنا و کره جنوبی هم‌گروه است. لاسلسته (لقب تیم ملی اروگوئه) 16 بار نیز قهرمانی کوپا آمه ریکا را به دست آورده و در شرایطی که اکنون در جایگاه 13 رنکینگ فیفاست، حریفی فوق‌العاده قدرتمند برای شاگردان کی‌ر‌وش محسوب می‌شود‌.

در حال حاضر، دیه‌گو آلونسو ۴۷ ساله و مهاجم سابق اروگوئه، سرمربیگری این تیم را برعهده دارد؛ مربی‌ای که فعالیت در تیم‌هایی مثل پنارول اروگوئه، گوارانی و المپیا پاراگوئه، پاچوکا و مونتری مکزیک و اینترمیامی آمریکا را در کارنامه دارد و با سابقه یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام باشگاه‌های کونکاکاف با پاچوکا و یک قهرمانی جام باشگاه‌های کونکاکاف با مونتری، از 14 دسامبر 2021 جانشین اسکار تابارز افسانه‌ای در تیم ملی کشورش شد‌‌‌.

ستاره‌های نامدار در ترکیب حریف ایران

از زمان حضور این مربی، اروگوئه در هفت بازی آمار 6 برد، یک تساوی، 16 گل زده و فقط یک گل خورده را ثبت کرده که شاید مهم‌ترین نتیجه‌اش برای ایرانی‌ها، تساوی بدون گل مقابل آمریکا، حریف تیم ملی در جام جهانی باشد. در فهرست 29 بازیکن دعوت‌شده به اردوی تیم ملی اروگوئه برای بازی با ایران فقط لوئیز سوارز نامدار و سرخیو راچت، دروازه‌بان دوم این تیم در لیگ داخلی بازی می‌کنند و 27 بازیکن لژیونر هستند.

از رونالد آرائوخو (مدافع بارسلونا) فرناندو موسلرا (دروازه‌بان گالاتاسرای) مارتین کاسرس (مدافع لس‌آنجلس گلکسی) ماتیاس وسینو (هافبک لاتزیو) رودریگو بنتانکور (هافبک تاتنهام) فده والورده (هافبک رئال مادرید) لوکاس توریرا (هافبک سابق آرسنال، اتلتیکو مادرید و فعلی گالاتاسرای) و داروین نونیز (مهاجم لیورپول) می‌توان به عنوان شاخص‌ترین بازیکنان حاضر در اردوی اروگوئه قبل از دیدار با شاگردان کی‌روش نام برد. هرچند دیه‌گو گودین و ادینسون کاوانی به دلیل مصدومیت این مسابقه را از دست دادند. نونیز تابستان امسال با 80 میلیون یورو از بنفیکا به جمع بازیکنان یورگن کلوپ پیوست تا جای خالی سادیو مانه را در خط حمله این تیم پر کند. او فصل قبل در لیگ پرتغال با 26 گل، بالاتر از مهدی طارمی، آقای گل این رقابت‌‌ها شد.

فده والورده که در فینال لیگ قهرمانان اروپا زمینه‌ساز چهاردهمین قهرمانی رئال مادرید شد، در این فصل جزو کلیدی‌ترین مهره‌های کارلو آنچلوتی نام گرفته است. او یکشنبه‌شب گذشته در دیدار دربی مادرید نمایشی عالی از خود به ثبت رساند تا مورد تمجید مطبوعات اسپانیا قرار بگیرد. جرارد پیکه، مدافع باتجربه بارسا در فصل جدید به یک مهره نیمکت‌نشین تبدیل شده که علت اصلی این موضوع نیز درخشش مدافع اروگوئه‌ای در ترکیب تیم ژاوی هرناندز بوده است؛رونالد آرائوخو که از معدود بازیکنان باکیفیت بارسلونا در دوران سرمربیگری رونالد کومان نیز بود.

همچنین لوئیز سوارز که با 68 گل، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی این کشور است پس از کسب افتخارات متعدد در اروپا با پیراهن تیم‌هایی مثل آژاکس، لیورپول، بارسلونا و اتلتیکو مادرید،به کشورش بازگشت و پیراهن تیم ناسیونال را به تن کرد.

سابقه تقابل ایران و اروگوئه

تیم ملی کشورمان در طول تاریخ فقط یک‌بار به مصاف اروگوئه رفته است. در آن دیدار ایران با هدایت همایون شاهرخی در بازی رده‌بندی مسابقات چهارجانبه هنگ‌کنگ، در جریان 90 دقیقه مقابل حریف با تساوی یک بر یک متوقف شد، اما در ضربات پنالتی نتیجه را 4 بر 2 واگذار کرد. تک‌گل تیم ملی را در دیداری که حریف از بسیاری نفرات شاخص خود هم استفاده نکرد، علی سامره به ثمر رساند.

ایران قرمز می‌پوشد،‌ بازی بدون تماشاگر است

جلسه هماهنگی دیدار ایران و اروگوئه روز چهارشنبه در اتریش با حضور سرپرستان دو تیم برگزار شد. در این جلسه نکات مختلفی که طبق قوانین و مقررات فیفا ملاک عمل خواهد بود،‌ مطرح شد و مورد ارزیابی قرار گرفت؛ همچنین شرایط برگزاری مسابقه دوستانه دو تیم ملی فوتبال ایران و اروگوئه در روز جمعه، یکم مهر ماه بررسی شد.

در نهایت مقرر شد تا این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار شود. همچنین با توجه به نزدیکی رنگ سفید لباس ایران با فیروزه‌ای لباس اروگوئه، تصمیم بر این شد که تیم ایران با لباس‌های یکدست قرمزرنگ به میدان برود. پس از پایان این نشست، سرپرستان دو تیم لوح یادبود فدراسیون فوتبال ایران و اروگوئه را به یکدیگر اهدا کردند.

پخش زنده بازی سرانجام محقق شد

درباره پخش زنده این بازی حاشیه‌های زیادی مطرح بود. ابتدا گفته شد که شرکت اتریشی اجازه پخش زنده مسابقه را نداده است. در ادامه این‌طور مطرح شد که کارلوس کی‌روش قصد دارد تیم خود را از نظرها مخفی نگه دارد و بازی پخش نمی‌شود.

با گذر از این حواشی، اما فدراسیون فوتبال خبر داد که مسابقه ایران و اروگوئه به‌طور زنده از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. در جلسه هماهنگی بازی ایران و اروگوئه که با حضور سرپرستان دو تیم برگزار شد، موضوع پخش زنده مطرح شد و در نهایت تصمیم بر پخش زنده بازی از شبکه سوم سیمای ایران و شبکه رسمی اروگوئه گرفته شد.

کی‌روش به دنبال شروع خوب

کارلوس کی‌روش انگیزه زیادی دارد تا در اولین آزمون خود بعد از سرمربیگری دوباره تیم ملی ایران بتواند عملکرد خوبی مقابل اروگوئه ارائه بدهد. محتمل است که سرمربی پرتغالی ایران با همان شیوه همیشگی تیم ایران را با ساختار دفاعی مناسب به زمین بفرستد و برای حفظ دروازه خودی دست به هر کاری بزند. احتمالا ترکیب تیم ملی نیز نسبت به دوره اسکوچیچ تغییراتی دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.