خطر شکایت دوباره ویلموتس از فدراسیون ایران!

پول مربی بلژیکی پرداخت نشده، آیا فیفا ایران را محکوم می‌کند؟

پرداخت نشدن پول مارک ویلموتس توسط فدراسیون فوتبال ممکن است دردسر جدیدی برای فوتبال ایران ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، حکم قطعی و سنگین پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران حدود یک ماه قبل صادر شد و طبق آن، فدراسیون باید این مبلغ را به حساب مربی بلژیکی واریز می‌کرد. در این‌باره ابتدا گفته شد که طلب ویلموتس از محل مطالبات ایران در فیفا پرداخت می‌شود، اما فدراسیون جهانی طی نامه‌ای به ایران اعلام کرد که نمی‌تواند چنین پولی را به ویلموتس بدهد و فدراسیون باید خود برای واریز پول اقدام کند.

در چنین فضایی فدراسیون فوتبال با گذشت چند هفته از صدور حکم قطعی هیچ پولی به حساب ویلموتس واریز نکرده و همین موضوع فیفا را دوباره حساس کرده است. فدراسیون جهانی در پی اعتراض وکیل مارک ویلموتس برای پرداخت‌نشدن پول، نامه‌ای به فدراسیون ایران زد و خواهان اعلام دلیل واریز نشدن مبلغ مطالبات این مربی بلژیکی شد.

جالب اینجاست که در حکم CAS مدت زمان برای پرداخت پول اعلام نشده، چرا که این دادگاه به تمام پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و از این به بعد طبق قوانین مربوط به فیفا جلو خواهد رفت. اما احتمال اینکه پرونده جدیدی در کمیته انضباطی فیفا باز شود،‌ وجود دارد.

بر اساس اعلام وثوق احمدی، وکیل ایران در پرونده ویلموتس، یکی از ضمانت‌های اجرایی این حکم، بلوکه کردن حساب ایران است. درباره باشگاه‌ها هم این‌طور است که پرونده نقل و انتقالات را می‌بندند و اگر ادامه داشته باشد، حکم‌های سنگین‌تری مانند کاهش امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر را وضع می‌کنند.

جالب اینکه درباره تیم‌های ملی یک پرونده مربوط به زیمباوه بود که چندین سال قبل دستمزد مربی خود را پرداخت نکرد و بعد از گذشت چند سال، این تیم از مسابقات کنار گذاشته شد.

این حواشی باعث شد تا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، واکنش نشان بدهد. او گفت: «در این رابطه صحبت زیاد شده است، اما نامه‌ای آمده است که اگر اعتراضی داریم، آن را اعلام کنیم. ما به کمیته حقوقی فیفا اعتراض کرده و گفته‌ایم اساس پرونده ویلموتس این بود که تحریم بودیم و نتوانستیم پولش را بدهیم؛ در مشروح رأی نیز اشاره شده است. همچنان هم تحریم بوده و خواهان این هستیم که فیفا تحریم‌ها را بردارد و پول‌مان را بدهد تا روند عادی‌مان را طی کنیم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.