بایدن: آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم

جو بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل از آمادگی آمریکا برای توافق با ایران و احیای برجام گفت

رئیس جمهوری آمریکا در دومین روز از مباحث عمومی هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل طی سخنانی ضمن تکرار آمادگی واشنگتن در بازگشت به توافق هسته‌ای مدعی شد که اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ این ادعای بایدن در حالی مطرح شده است که دولت ضعیف جو بایدن که به دلیل مشکلات داخلی و فشار رژیم صهیونیستی قدرت تصمیم‌گیری برای بازگشت به توافق هسته‌ای را ندارد، به تاکتیک مقصرنمایی و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی متوسل و باعث طولانی شدن روند مذاکرات شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این سخنرانی خود همچنین با انتقاد شدید از جنگ روسیه علیه اوکراین مدعی شد روسیه به نحو بیشرمانه‌ای منشور سازمان ملل را نقض کرده است. بایدن مسکو را متهم کرد که دست به تهدید هسته‌ای اروپا زده و بار دیگر مسئولیت‌های رژیم عدم اشاعه را نادیده گرفته است.

او افزود: (ولادیمیر) پوتین (رئیس جمهوری روسیه) مدعی است که به خاطر تهدید علیه روسیه مجبور به اقدام شده در صورتی که هیچ کشوری روسیه را تهدید نکرده بود. بایدن ضمن اشاره به کمک‌های آمریکا به اوکراین ادعا کرد: تمامی پیروزی‌ها در میدان نبرد به سربازان اوکراین تعلق دارد.

او مدعی شد آمریکا می خواهد که این جنگ به نحو عادلانه‌ای پایان یابد و تنها روسیه است که سد این راه شده. بایدن با رد ارتباط تحریم‌های ضد روسیه با گرانی و کمبود مواد غذایی در جهان گفت: تحریم‌های ما به صراحت اجازه می‌دهد که روسیه کود و مواد غذایی را صادر کند.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن مطرح کردن ادعای پایبندی مجدد به سیاست چین واحد گفت: ما به دنبال مناقشه و جنگ سرد نیستیم. بایدن در ادامه ضمن مداخله در امور ونزوئلا افزود: ما از گفت‌و گو در ونزوئلا و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کنیم.

او همچنین بدون اشاره به جنایات ائتلاف سعودی در یمن و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی عنوان کرد که واشنگتن از آتش‌بس در یمن و تشکیل دو دولت در سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.