سوتی بزرگ وزیر بهداشت جمهوری چک

نخست‌وزیر: استعفا ندهد برکنارش می‌کنم

روزنامه Blesk تصاویر بدون ماسک رومن پریمولا را در حالی که از یک رستوران بیرون می‌آمد منتشر کرد.به دستور وی رستوران‌ها، بارها و مدارس به دلیل شیوع کرونا در جمهوری چک تعطیل شده‌اند.

شهروند آنلاین : وزیر بهداشت چک محدودیت‌های کرونایی وضع شده توسط خودش را نقض کرد و احتمال اخراج خود از کابینه را دوچندان کرد. تصاویر نقض قوانین کرونایی توسط رومان پریمولا به طور گسترده منتشر شد. روزنامه Blesk تصاویر بدون ماسک وی را در حالی که از یک رستوران بیرون می‌آمد منتشر کرد.به دستور وی رستوران‌ها، بارها و مدارس به دلیل شیوع کرونا در جمهوری چک تعطیل شده‌اند. حالا پس از این رسوایی آندره بابیچ نخست وزیر به وی گفته استعفا دهد، در غیر این صورت با حکم اخراج روبرو خواهد شد.

انتقادات از رومن پریمولا وزیر بهداشت چک پس از آن بالا گرفت که روز چهارشنبه عکسی از وی بدون ماسک و در حال خروج از یک رستوران در پراگ منتشر شد، در حالی که مطابق قوانین جدید این کشور رستوران‌ها باید در این ساعت بسته می‌بودند.

روزنامه دیلی‌بلسک گزارش داده است که این سیاستمدار هنگام سوار شدن به تاکسی نیز ماسک بر صورت نداشته است.

نخست‌وزیر چک روز جمعه در توییتی نوشت: «اشتباه وزیر پریمولا غیرقابل توجیه است.»

وی افزود: «در زمانی که ما از مردم می‌خواهیم قوانین مهم را رعایت کنند و در زمانی که کادر درمانی متخصص ما در حال نبرد در خط مقدم هستند، چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است. من از او خواستم استعفا کند و اگر این کار را انجام نداد، آماده‌ام که او را برکنار کنم.»

وزیر بهداشت چک هنوز در مقابل ادعاها و تهدید نخست وزیر اظهار نظری نکرده است.

یان هاماچک، وزیر کشور چک نیز با استقبال از تصمیم نخست‌وزیر گفته است برکناری وزیر بهداشت باعث خواهد شد تا «اعتماد عمومی به اقدامات برای مقابله با همه‌گیری کرونا» حفظ شود. وی پیشتر گفته بود مقررات مربوط به همه‌گیری باید «بدون بهانه» در مورد همه افراد اعمال شود.

وی گفت: «نمایندگی دولت از سوی کسانی که به مقررات دولتی احترام نمی‌گذارند غیرممکن است. این بی‌توجهی به هزاران فردی است که در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری و برای نجات جان ما تلاش می‌کنند.»

گزارش دیلی میل در این خصوص را نیز می توانید اینجا بخوانید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.