اعلام تعرفه‌های صادراتی محصولات کشاورزی تا دو هفته دیگر

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعرفه های صادراتی محصولات کشاورزی نهایتا تا دو هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد قربانی در پاسخ به این سوال که چرا تعرفه‌های صادراتی محصولات کشاورزی که قرار بود تا پایان شهریور ماه اعلام شود هنوز اعلام نشده است، گفت: در قانون هیچ اشاره‌ای به اعلام تعرفه‌های صادراتی از اول مهر ماه نشده و گفته شده هر زمان تغییراتی صورت گیرد شش ماه بعد لازم الاجراست.

او ادامه داد: در حال حاضر عوارض صادراتی برخی از محصولات تعیین شده است. تعیین عوارض‌ها به همراه سیاست‌های پشتیبان و همزمان با الگوی کشت اعلام خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: الگوی کشت و سیاست‌های پشتیبان ما آماده است و قرار است در ارتباط با یک مورد که بحث آب است باید با وزارت نیرو به تفاهم کامل برسیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: عوارض صادراتی محصولات کشاورزی نهایتا تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد و عوارض را در حدی خواهیم گرفت که جذابیت لازم برای صادرات حذف شود مگر اینکه سهمیه صادراتی داشته باشیم.

قربانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: در تعرفه‌های صادراتی محصولات آب بر حداقل ۱۰۰ درصد افزایش تعرفه‌ای خواهیم داشت. همچنین در رابطه با برخی کشورها باید تعرفه خود را متناسب با تعرفه آنها تنظیم کنیم.

او با اشاره به اینکه برای کشورهای اوراسیا که مشغول مذاکره هستیم، تعرفه متفاوتی داریم، اظهار کرد: یعنی محصولاتی که آنها به کشور ما وارد می‌کنند ما نیز موظفیم محصولاتی به آنها با تعرفه ای دیگر صادر کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: در رابطه با سایر کشورها، محصولاتی که در گلخانه تولید می‌شود عوارض کمتری در نظر گرفته می‌شود. یعنی تعرفه ۱۰۰ درصد موضوعیت ندارد، چون آب کمتری مصرف می‌شود. ولی در محصولات مزرعه‌ای که آب بر هستند، طبق سیاست کلی حداقل ۱۰۰ تعرفه صادرات در نظر گرفته می‌شود./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.