خاتمی: برخورد قاطع با سران اغتشاش انجام شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سران اغتشاش از بیگانه خط می گرفتند و می‌گیرند، گفت: مردم می‌خواهند با سران اغتشاش قاطع‌ترین برخورد عبرت‌آموز انجام شود.

به گزارش شهروند آنلاین،آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه گفت: آن کس که حریم برای خدا نگه دارد در فتنه‌ها غرق نخواهد شد و در تاریکی‌ها با نور اعتقاد به خدا مسیر درست را پیدا خواهد کرد.

او با استناد به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: خداوند نگهبان (رقیب) شماست، خداوند نیت و فعل آدم را می‌داند و می‌بیند و اگر انسان باورش شود این خصلت بازدارنده از بسیاری از گناهان است.

امام جمعه موقت تهران رشوه را یکی از این گناهان برشمرد و افزود: گاهی رشوه دهنده و رشوه‌گیرنده کاری می‌کنند که دست شیطان را از پشت می‌بندند؛ اما اگر این باور در او باشد که خدا می‌بیند و خدا رقیب و حافظ است، دست به چنین کاری نمی‌زند.

آیت الله خاتمی در فراز دوم خطبه‌های نماز جمعه با اشاره در پیش رو بودن شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم، گفت: گوش پوست و خون ما با محبت عترت عجین است و از این رهگذر صراط مستقیم را یافته‌ایم.

خطیب موقت تهران با دسته بندی مطالب خطبه دوم به اغتشاشات اخیر، پیاده‌روی اربعین، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، درباره اغتشاشات، گفت: فوت یک هموطن مایه تأسف ما است و جای تسلیت به خانواده ایشان و آرزوی صبر برای آنان است.

او ادامه داد: در این قضیه همه مقامات کشور ورود کردند و رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس قوه مقننه همه وارد شدند و بر پیگیری دقیق این مسأله تأکید کردند و این مسئولان امین نظام هستند و ما به امنای خود کاملا ایمان داریم و مردم هم در این عرصه به قول امنا ایمان دارند و قطعا پیگیری و نتیجه به مردم گفته خواهد شد.

او اظهار داشت: این روزها در جهان اسلام و ایران اسلامی حوادث مهمی اتفاق افتاد؛ حضور بیش از ۲۱ میلیون نفر در کربلا مانور کمی نیست و تحقیقا بی‌سابقه است و تنها عنایت خدا پشت سر آن است. حضور بیش از سه میلیون نفر از هموطنان ما در راهپیمایی پیاده روی اربعین هم کار کمی نبود و بسیار باشکوه بود.

خاتمی ادامه داد: حضور بیش از سه میلیون نفر در پیاده روی اربعین تهران هم قابل توجه بود. حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و ملاقات با سران بسیاری از کشورهای جهان نشان داد که ایران به عنوان یک کشور مطرح در جهان است؛ بر خلاف آنچه بعضی‌ها می‌گویند با دنیا قطع رابطه کردیم، نیست و این رابطه کاملا دو جانبه است.

او با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای خاطرنشان کرد: اینها کم نیست و دشمنان در صدد این بودند که این توفیقات با این اغتشاشات تحت الشعاع قرار بگیرد. رئیس‌جمهور منفور آمریکا در سازمان ملل روی این اغتشاشات مانور می‌دهد. اغتشاشاتی که بسیار اندک بود. امروز بعد از نماز جمعه تهران و سراسر کشور، عدد را مردم می‌فهمند.

اغتشاش‌گران به دنبال مقابله با دین بودند

آیت‌لله خاتمی خطاب به ملت گفت: مدتهاست دشمنان شما مردم در پی اغتشاش هستند، دنبال سوژه بودند و موفق نشدند؛ تا اینکه این سوژه پیش آمد و سوژه بسیار دندان‌گیری برای آنان شد و سوار بر موج شدند. دلشان برای آن خانم نسوخته بود بلکه دلشان برای مقابله با نظام و مقابله با شما مردم لک زده بود وعقده گشایی کردند.

او افزود: تنها چیزی که برای این اغتشاش‌گران مطرح نبود همان مسأله این خانم است چون مسئولان به جد در صحنه و پیگیر هستند؛ پس هدفشان مقابله با دین بود و دلیل آن هم سوزاندن قرآن، سوزاندن مسجد و چادر را از سر زن مسلمان کشیدن و کار رضاخانی کردن و این یعنی ضدیت با دین.

خطیب موقت تهران خطاب به مردم گفت: این اغتشاشات مقابله با شما مردم بود چون پرچمی که نماد اقتدار و عزت شماست را به آتش کشیدند یعنی علیه مردم هستند و بیش از ۶۰ آمبولانس را تخریب کردند و تعدادی را هم سوزاندند. برای چه این آمبولانس‌ها را می‌سوزانید این آمبولانس‌ها مال مردم است و شما ضد مردم هستید بانک‌ها را به آتش کشاندن یعنی اموال مردم را را نابود کردن پس شرمتان باد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه سال ۷۸ و ۸۸ همین اغتشاشات بود وآدمهایشان همین آدمها بودند و شعارهایشان همین شعارها بود، تصریح کرد: اما این دفعه مردم همراهی نکردند بلکه نفرینشان هم کردند. پس قصه این اغتشاشات قصه اعتراضات نبوده و نیست اغتشاشاتی که لحظات پایانی خود را می گذراند.

قاطع‌ترین برخورد عبرت‌آموز با سران اغتشاش انجام شود

خطیب موقت تهران، اغتشاش‌گران را دو گروه جوانان ناپخته فریب خورده تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بیگانه و سران اغتشاش توصیف و بیان کرد: سران اغتشاش از آنان استفاده ابزاری کردند و حالا که روزهای پایانی است برادرانه نصیحت می‌کنم اگر آینده ندارید و نمی‌خواهید در این مملکت زندگی آرامی مثل مردم داشته باشید، پس صف تان از این مردم جدا است. دوستانه به همه آنهایی که صدای ما را می شنوند و به پدر و مادرهای‌شان می گویم این جوانان و نوجوانان خود را نصیحت کنند تا آینده خود را تباه نکنند.

او افزود: سران اغتشاش از بیگانه خط می‌گرفتند و می‌گیرند و پول هم می‌گیرند. بی بی سی به صراحت می‌گوید ما ذی‌نفع هستیم آن وقت آمریکا، سران استکبار و نوچه‌هایشان تمام قد وارد میدان شدند و تریبون‌های خود را در اختیار این اغتشاش گران قرار دادند.

خاتمی با بیان اینکه به عنوان کسی که بیش از ۳۰ سال در سیره اهل بیت کار می‌کنم و سه بار این سیره را از اول تا آخر گفتم، اظهار داشت: یک مطلب مسلم در این سیره این است که مولا با فریب خورده‌ها مهر داشت اما قاطع‌ترین برخورد را با سران جنایت داشت و در اینجا رئیس قوه قضائیه هم حضور دارد از زبان شما مردم می‌گویم مردم می‌خواهند با سران اغتشاش قاطع‌ترین برخورد عبرت‌آموز انجام شود.

امام جمعه موقت تهران با خنده دار بودن حمایت سلطنت طلبان و اشک تمساح منافقان گفت: اینهایی که سالیان سال به مردم ظلم و این همه کشتار و ترور کردند، امروز به حمایت از یک خانم برخاستند؛ اصلا به قامت و قیافه تان نمی‌آید! شما جلادهای آدمکش کجا حمایت از یک خانم کجا؛ واین بسیار هشدار دهنده است.

او همچنین خطاب به آنانی که قلم و تریبون در اختیار دارند، گفت: آنهایی که با قلم و فضای مجازی از این منافقان وسلطنت‌طلبان حمایت می‌کنند بدانند با چه کسانی همراه هستند؛ آنها با سلطنت‌طلبان همراهی و در اردوگاه سلطنت‌طلبان بازی می‌کنند. به خود بیاید در غیر این صورت مورد لعن و نفرین ملت واقع خواهید شد. عزیزان نیروی انتظامی دل قوی دارید که ملت حامی شماست. آیت‌الله خاتمی در واکنش به برخورد با نیروی انتظامی گفت: دریکی از این اغتشاشات تعداد زیادی موبایل گم شد و همه اینها از نیروی انتظامی خواستند موبایل شان را پیدا کنند؛ اینها مامن و ماوای مردم هستند و در مقابله با اغتشاشات، سوداگران مرگ و مواد مخدر، اشرار ۱۳ هزار شهید دادند. سال ۱۴۰۰ هم ۵۰مامور نیروی انتظامی و در ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۳۵ مامور شهید شدند. حال شما اغتشاش گران با فرزندان خدمتگزار این ملت وحشیانه برخورد می‌کنید؟

او خطاب به ماموران نیروی انتظامی ادامه داد:به عزیزان نیروی انتظامی در کل کشور می‌گویم دل قوی دارید و به وظیفه خود ادامه دهید و بدانید این ملت حامی شماست.

امام جمعه موقت تهران هدف اصلی دشمن از این اغتشاشات را نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم.

او خطاب به صاحبان تریبون، اذعان کرد: مراقب باشید تریبون تان با تریبون ضد انقلاب قاطی نشود؛ چون متاسفانه در این حادثه برخی که نان نظام را خوردند با اغتشاش دشمنان این ملت هم صدا شده اند؛ البته هنوز هم دیر نشده است و شما که به راحتی بیانیه می‌دهید حالا هم با صدور بیانیه‌ای اغتشاشات را محکوم کنید، در غیراین صورت همسوی آنان هستید. اغتشاش‌گران پیام راهپمیایی امروز و ابراز نفرت‌ها را بگیرند.

آیت‌الله خاتمی با قدردانی از آنانی که در مشهد و شهرهای دیگر راهپیمایی خودجوش راه انداختند واغتشاش گران را محکوم کردند و همجنین قدردانی پیشاپیش از آنانی که بعد از نماز جمعه در راهپیمایی شرکت می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که اغتشاش گران پیام این راهپیمایی و ابراز نفرت‌ها را بگیرند.

او یادآور شد: اگر این پیام را نگیرند فردا دیر است، چون نظام، اسلامی است و این ملت قاطعانه از قوه قضاییه می‌خواهد کسانی که به مردم رحم نمی کنند و اموال مردم را به آتش می‌کشند را با سلاح قانون سرجای خود بنشانند.

خطیب موقت تهران از وزیرکشور بابت مدیریت اربعین قدردانی کرد و خواستار رفع مشکلات در اربعین سالهای بعد شد و گفت: همچنین قدردان استانداران استان‌ءهای مرزی و مردم و دولت عراق که کریمه از زائران امام حسین (ع) پذیرایی کردند، هستم.

خاتمی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تجلیل هفته دفاع مقدس را بیعت با امام راحل و شهیدان عزیزی دانست که حق حیات بر گردن ما دارند و تصریح کرد: صدام سه روزه می‌خواست ایران را بگیرد طوری که با قطع مصاحبه اعلام کرده بود بقیه مصاحبه سه روز دیگر در تهران انجام می‌شود و این شهیدان بودند که از کشور دفاع کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: فردا فرزندان ملت درس‌ها را با نشاط شروع می‌کنند تا آینده ساز نظام اسلامی باشند و از مدیران و معلمان انتظار می رود این امانتی که مردم دستشان داده‌اند را درست بپرورند تا دین، انقلابی بودن و دانش‌شان در همه عرصه‌ها برترین باشند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.