حضور حداکثری/ آتش در خانه تروریست‌ها/ انس و مِلک ز هجر رضا(ع) گریه می‌کنند

مرور روزنامه‌های صبح کشور

امروز راهپيمايي با شکوه مردم ايران همزمان با سالروز رحلت جانسوز رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) در صدر توجه و تحلیل برخی از مطبوعات بود

به گزارش شهروند آنلاین؛ امروز راهپيمايي با شکوه مردم ايران همزمان با سالروز رحلت جانسوز رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) در صدر توجه و تحلیل برخی از مطبوعات بود. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

 

حضور حداکثری

روزنامه ایران: همزمان با سالروز رحلت جانسوز رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) مردم ایران در سراسر کشور با حضور در میادین اصلی شهرها ضمن برپایی عزاداری، اغتشاشات اخیر را که همراه با توهین به مقدسات و نظام بود محکوم کردند.تجمع اعتراضی مردم تهران نیز در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم، مسجد و پرچم کشورمان عصر دیروز (یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ) در میدان انقلاب تهران درحالی برگزار شد که مردم از ساعت 15 یعنی یک ساعت قبل از شروع این اجتماع بزرگ در این میدان حاضر شده بودند. رسانه‌های ضدانقلاب تلاش داشتند تا با خبرسازی‌های جعلی درخصوص لغو این مراسم در فضای مجازی از استقبال مردم بکاهند. اما این تجمع که با حضور هیئات مذهبی، مجامع قرآنی و اقشار مختلف مردم برگزار شد با جمعیتی قابل توجه خوش درخشید. «آتش به اختیاریم؛ از فتنه‌گر بیزاریم»، «ایران پر از شهیده؛ فتنه جواب نمیده»، «از فتنه‌گر بیزارم؛ کشورمو دوست دارم»؛ «ما لشکر امامیم؛ آماده قیامیم»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «سلبریتی حیا کن، جوان‌ها رو رها کن»، «اهانت به قرآن رسم منافقین است؛ فتنه و آشوبگری کار منافقین است»، «مرگ بر منافق» و…. بخشی از شعارهایی بود که از سوی تجمع‌کنندگان سر داده شد. مردم تهران همچنین با در دست گرفتن قرآن، اهانت آشوبگران به قرآن کریم را بشدت محکوم کردند.علاوه بر این مردم به صورت خودجوش با اهدای گل به سربازان و فرماندهان نیروی انتظامی که درصدد حفظ نظم و امنیت این مراسم بودند، از آنان تشکر کرده و شعار «نیروی انتظامی، تشکر، تشکر» سر دادند. محمد مخبر معاون رئیس جمهور و بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز  در تجمع بزرگ مردم تهران در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور حضور یافتند. پیکر پاک یکی از شهدای تازه تفحص شده نیز از چهار راه ولیعصر روی دست‌های مردم تهران تشییع شد. در شهرها و استان‌های مختلف کشور نیز خروش مردم و بخصوص جوانان دهه هشتادی و دهه نودی بشدت چشمگیر بود.

 

انس و مِلک ز هجر رضا(ع) گریه می‌کنند

روزنامه خراسان:مشهد، به اعتبار تو مشهد است، ای غریب‌الغربا. هزار و 200 سال از آن فاجعه بزرگ می‌گذرد، اما گویا درد فراق را پایانی نیست. دلدادگان تو از شرق و غرب عالم، در این ایام خود را به مشهد می‌رسانند تا غربت تو را مویه کنند و با ذکر یا رضا(ع)، «سنگ سراچه دل را به الماس آب دیده» بشویند. ای مهربان امامی که زیارتت حج فقراست و دعا در حَرَمَت، مستجاب؛ غربت تو را با کدام واژگان می‌توان توصیف کرد؟ مشهد این روزها، کربلایی است؛ بیرون از شمارند زائرانی که به عشق زیارت تو، پای پیاده به جاده زده‌اند؛ شهر تو، میزبان کبوترانی است که خسته‌بال و در آرزوی جان‌پناه و مأمنی، به شوق دیدن گنبد طلایی‌ات، خود را به دروازه شهر تو، مشهدالرضا(ع) رسانده‌اند. حَرَمَت این روزها، میعادگاه عاشقانی است که روحشان با یاد تو تازه می‌شود و فرصت رسیدن به مقام بندگی خدا را در صحن و سرای تو جست‌وجو می‌کنند. ای امام رئوف، امشب یادآور آن غربت جانکاه است؛ یادآور در انتظار جوادالائمه(ع) ماندن، یادآور عبا بر سر کشیدن، یادآور آن دقایق آخر، دقایق عروج به سوی رفیق اعلی. کیست که به یاد بیاورد آن لحظات غم‌فزا را، لحظاتی که زهر جفا بدن مطهرت را بی‌رمق کرد و تو، ای امام مهربان من، سر بر سینه فرزندت، به دیدار معبود شتافتی. آخرین روز ماه صفر، یادآور غمبارترین روز تاریخ مشهدالرضاست و ما، به شوق قربت، مهمان غریب توس هستیم.

 

آتش در خانه تروریست‌ها

روزنامه وطن امروز: مقر گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق زیر ضربات توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه قرار گرفت. در پی ورود تیم‌های مسلح و حجم بالای سلاح توسط گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات به شهرهای مرزی کشور برای ایجاد اغتشاش و آشوب، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه مقرهای این گروهک‌ها در اقلیم کردستان عراق را مورد حمله قرار داد. بر اساس گزارش‌ها، آمار حجم دقیق تلفات و خسارات وارده به گروهک‌های تروریستی متعاقبا اعلام خواهد شد.  متن اطلاعیه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه به این شرح است: «در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان که با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه و با برجا گذاشتن تلفات، منجر به فرار تروریست‌های مهاجم شده است، به استحضار ملت شریف، انقلابی و بیدار ایران اسلامی می‌رساند: به‌رغم تذکرات و هشدار‌های متعدد به مقامات اقلیم درباره جلوگیری از استقرار و فعالیت گروهک‌ها و تروریست‌های مزدور و اجیر شده ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی و قصور و بی‌توجهی آنان نسبت به اقدامات درخور و پیشگیرانه؛ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با به‌کارگیری یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) امروز (شنبه) انهدام مقر‌ها و مراکز استقرار، طراحی و توطئه‌چینی گروهک‌های متجاوز تروریستی و ضد انقلاب در آن سوی مرزهای کشور در اقلیم شمال عراق را با عملیات آتشباری و حملات توپخانه‌ای آغاز کردند. عملیات رزمندگان اسلام در راستای تضمین امنیت پایدار مرزی و تنبیه تروریست‌های جنایتکار متجاوز و مسؤولیت‌پذیر کردن مقامات اقلیم در قبال مقررات بین‌المللی و وظایف قانونی خود ادامه خواهد داشت. همچنین از مردم و ساکنان محلی عزیز اقلیم شمال عراق نیز درخواست می‌کنیم از نزدیک شدن به مقرها و مراکز مربوط به گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه خودداری و از محل استقرار تروریست‌ها فاصله بگیرند». خبرگزاری تسنیم هم در گزارشی در این باره نوشت: 3 مقر آموزشی و چند مقرر تجمع تروریست‌های کومله هدف قرار گرفت و خسارات جدی به آنها وارد شد.  گفتنی است شهریور سال گذشته نیز نیروی زمینی سپاه حملات پهپادی و توپخانه به مقر گروه‌های تروریستی فعال در اقلیم کردستان داشت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.