سقوط آزاد پوند

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان

در حالی که هنوز یک ماه از آغاز به کار دولت جدید لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس نمی‌گذرد، اما با کاهش ارزش پوند در برابر دلار به پایین‌ترین سطح، دولت تراس شدیدا تحت فشار قرار گرفته است. انگلیس با روی کار آمدن دولت جدید لیز تراس با یک بحران هزینه زندگی با افزایش قیمت انرژی همراه با تورم و رکود دستمزدها مواجه شده است.

به گزارش شهروندآنلاین؛ در حالی که هنوز یک ماه از آغاز به کار دولت جدید لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس نمی‌گذرد، اما با کاهش ارزش پوند در برابر دلار به پایین‌ترین سطح، دولت تراس شدیدا تحت فشار قرار گرفته است. با تصمیمات جدید دولت تراس که منجر به کاهش شدید ارزش پوند شده است، حزب اصلی اپوزیسیون کارگر انگلیس، نخست‌وزیر را به دلیل برنامه هزینه‌های کلان مورد انتقاد قرار داد، برنامه‌ای که برخی از اقتصاددانان هشدار می‌دهند که می‌تواند تورم را بیشتر کند. راشل ریوز، سخنگوی امور مالی حزب کارگر انگلیس وضعیت را به‌عنوان یک اضطرار ملی توصیف کرد و تراس و کواسی کوارتنگ، رئیس خزانه‌داری را به دو قمارباز ناامید در یک کازینو که به‌دنبال شکست‌خوردن هستند، تشبیه کرد.

شاخص تورم در انگلیس به دلیل شرایط جدید ناشی از جنگ در اوکراین، همه‌گیری کرونا و برگزیت به‌سرعت در حال افزایش است و از محدوده ۲درصد در سال گذشته به ۹.۹درصد رسیده که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است. پیش‌بینی می‌شود که تورم در سال آینده به ۲۲درصد برسد. در همین حال نرخ بهره بین‌بانکی نیز از محدوده ۰.۱درصد به ۲.۲۵درصد جهش کرده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره‌ تا آگوست آینده به ۵.۲درصد برسد.

 

دیلی‌میل

به گزارش دیلی‌میل، سفته‌بازانی که توانستند با فروش کوتاه پوند از تلاطم سود ببرند، «جرقه خشم» ملت انگلیس را برانگیخته‌اند. این روزنامه به نقل از محافظه‌کاران ارشد این انتقاد را مطرح می‌کند که به معامله‌گران برای «تلاش برای کسب درآمد از اخبار بد» هشدار داده‌اند. انگلیس با روی کار آمدن دولت جدید لیز تراس با یک بحران هزینه زندگی با افزایش قیمت انرژی همراه با تورم و رکود دستمزدها مواجه شده است.

گاردین 

به گزارش گاردین، آشفتگی بازار پوند در روز دوشنبه نشان می‌دهد که ادعاهای سختگیرانه کافی نیست؛ به گفته گاردین، هزینه‌های استقراض باید «به‌شدت افزایش یابد تا کاهش ارزش پوند را معکوس کند.» این مقاله همچنین پیش‌نمایشی از سخنرانی اصلی سر کیر استارمر در کنفرانس حزب کارگری در روز سه‌شنبه ارائه می‌دهد و نوشته او احتمالا می‌گوید حزب کارگری اکنون «حزب مرکزی» است.

 
فایننشال‌تایمز

صفحات اول روز سه‌شنبه تماما تحت‌تاثیر آشفتگی بازارهای دوشنبه است که شاهد کاهش ارزش پوند در برابر دلار بوده است. فایننشال‌تایمز می‌گوید تعهدات بانک انگلستان و خزانه‌داری مبنی‌بر اینکه برای کنترل تورم و بدهی‌های دولتی تلاش خواهند کرد، نتوانست جلوی فروش سنگین استرلینگ توسط سرمایه‌گذاران را بگیرد.

این روزنامه به نقل از اقتصاددان ارشد بانک سنگاپور هشدار می‌دهد که بریتانیا ممکن است وارد مارپیچی شود که معمولا در بازارهای نوظهور دیده می‌شود، جایی که «سیاست‌گذاران در تلاش هستند تا دوباره اعتبار خود را حفظ کنند».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.