این حریفان به جام جهانی امیدوارمان کردند!

انگلیس، آمریکا و ولز در شرایط سخت؛ آیا آنها مقابل ایران هم وا می‌دهند؟

در روزهای برگزاری مسابقات دوستانه و رسمی ملی در سراسر جهان، 3 حریف ایران در جام جهانی شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین،‌ آخرین فیفادی رسمی قبل از جام جهانی قطر از روز 28 شهریور ماه آغاز شد و سه‌شنبه به پایان رسید. در این مدت تیم‌های مختلف در رقابت‌های تدارکاتی و رسمی مختلفی شرکت کردند تا در شرایط بازی قرار داشته باشند. همان‌طور که تیم ملی ایران هم در اردوی اتریش حضور یافت و دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال انجام داد. رقبای ایران در جام جهانی نیز در لیگ ملت‌های اروپا و بازی دوستانه شرکت کردند.

انگلیس و ولز دو حریف اروپایی ایران در جام جهانی، در لیگ ملت‌های اروپا شرکت داشتند و آمریکا نیز در بازی‌های تدارکاتی به میدان رفت. نکته قابل توجه اینکه هر سه تیم همگروه ایران در جام جهانی در آخرین فیفادی نتایج ضعیفی کسب کردند و همین موضوع باعث شده تا امیدواری‌های زیادی درباره نتایج ایران به وجود بیاید.

البته بازی‌های دوستانه چندان ملاک خوبی برای ارزیابی قدرت یک تیم فوتبال نیست، اما شرایط نه چندان خوب رقبای ایران در جام جهانی موضوعی است که کارلوس کی‌روش و شاگردانش می‌توانند بهترین بهره را از این اتفاق ببرند و به موفقیت برسند.

انگلیس؛ سرمربی را اخراج کنید!

انگلیس اولین حریف ایران در جام جهانی محسوب می‌شود؛ سرگروه ایران در این تورنمنت احتمالا سخت‌ترین حریف تیم ملی در قطر خواهد بود. این تیم اما در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا عملکردی ضعیف ارائه کرد و همین موضوع موجب شده تا انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان فوتبال انگلیس روانه سرمربی تیم شود.

تیم ملی انگلیس در هفته ششم و پایانی مرحله گروهی دسته A لیگ ملت‌ها مثل 5 مسابقه قبلی خود نتوانست بردی به دست بیاورد و با تساوی در برابر آلمان کارش را خاتمه داد.

تیم ملی انگلیس پس از اینکه در پنج مسابقه قبلی خود در گروه سوم لیگ A ملت‌های اروپا دو تساوی برابر آلمان و ایتالیا و سه شکست مقابل مجارستان (دو بار) و ایتالیا داشت، در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها به دنبال کسب برتری برابر آلمان بود تا این بازی‌ها را بدون برد تمام نکند، اما این اتفاق برای آنها رخ نداد.

بر این اساس، در بین 16 تیمی که در دسته A‌ لیگ ملت‌ها قرار دارند، انگلیس در رده پانزدهم قرار گرفت تا عملکردی ضعیف را از شاگردان گرت ساوت‌گیت شاهد باشیم. جالب اینکه این مربی یکی از اولین افرادی بود که بعد از قرعه‌کشی جام جهانی برای ایران کُری خواند و حالا او مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است.

بعد از حذف این تیم از دسته A لیگ ملت‌های اروپا، انگلیسی‌ها با توجه به نتایج تیم ملی‌شان در لیگ ملت‌های اروپا، به‌شدت نگران عملکرد تیم گرت ساوت‌گیت در جام جهانی قطر هستند.  عده زیادی از هواداران انگلیسی خواهان تغییر در کادر فنی تیم‌شان هستند تا از نتایج غیرمنتظره در قطر جلوگیری شود.

البته برخی فوتبالیست‌های سابق انگلیس به دفاع از این مربی پرداختند و بعید است که تغییری روی نیمکت این کشور در آستانه جام جهانی اتفاق بیفتد.

آمریکا؛ تحقیر مقابل سامورایی‌ها

تیم ملی آمریکا در فیفادی اخیر با دو تیم آسیایی بازی دوستانه داشت تا مشخص شود چقدر برد مقابل ایران برای این تیم مهم است. آمریکا در آستانه جام جهانی، در بازی دوستانه مقابل تیم ژاپن در آلمان با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.

اما نکته ویژه این شکست، ناتوانی آمریکا در ثبت شوت در چارچوب بود. شاید مهم‌ترین موقعیت بازی برای آمریکایی‌ها به شوت دقیقه 78 برندن آرونسون برمی‌گردد که مثل یک جرقه در حملات آمریکا به چشم آمد. اما ایالات متحده نتوانست آن توپ را هم به گل تبدیل کند و در مجموع تنها چهار شوت (بدون هیچ شوتی به سمت دروازه) در طول بازی داشتند که در مقایسه با ژاپن با 16 شوت (هشت شوت در چارچوب) ناامیدکننده بود.

مت ترنر، دروازه‌بان ایالات متحده در این بازی در پایان گفت: «واقعا ناامیدکننده است. این یک بازی واقعا رقابتی در قالب یک بازی دوستانه بود. فقط کاش از همان ابتدا به خودمان می‌آمدیم. فکر می‌کنم ما از جهت‌های زیادی به خودمان آسیب می‌زنیم.»

عملکرد ترنر و سیوهای کلیدی متعدد او مانع از شکست سنگین‌تر مقابل ژاپن شد. به نظر می‌رسد دروازه‌بان آرسنال با 6 مهاری که در بازی مقابل ژاپن داشت خودش را به عنوان گلر اول آمریکا متمایز کرده است. ترنر گفت: «فکر می‌کنم در نیمه دوم پیشرفت‌های بسیاری داشتیم. اما در پایان، ژاپن در توپ‌های 50-50 کمی جنگنده‌تر از ما بود، بنابراین فکر می‌کنم آنها احتمالا شایسته پیروزی در این مسابقه بودند.»

آمریکا قبل از شروع مسابقه با یک مشکل روبه‌رو شد، زیرا پولیشیچ با ضربه‌ای هنگام گرم کردن از زمین خارج شد. البته ESPN گزارش داده که مصدومیت آنقدر شدید نبود که او را از بازی‌های جام جهانی محروم کند.

حتی با وجود عملکرد قابل قبول جیو رینا که در جناح چپ بازی می‌کرد، ایالات متحده فاقد رویکرد مستقیم و خوانش فضایی بود که پولیشیچ در ارائه آن عالی بود. همچنین این مصدومیت باعث شد که رینا وارد خط میانی نشده و طبیعتا ارزیابی گرگ برهالتر از عملکرد او در خط میانی نافرجام باقی ماند.

ترنر در پایان گفت: «ما باید با شخصیت بازی کنیم. ما باید با آرامش بازی کنیم. ما باید با شدت بازی کنیم و وقتی این کارها را انجام می‌دهیم، تیم واقعا خوبی هستیم، اما وقتی این کار را نکنیم، یک تیم متوسط هستیم.» دومین بازی آمریکا هم مقابل عربستان برگزار شد که این تیم عملکرد چندان مناسبی از خود ارائه نکرد.

ولز؛ سقوط کردند و به جام جهانی رسیدند

در رقابت‌های دسته A لیگ ملت‌های اروپا دیگر حریف ایران در جام جهانی نیز حضور داشت و ضعیف‌ترین عملکرد ممکن را ارائه کرد! تیم ملی ولز که باید آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی را مقابل شاگردان کارلوس کی‌روش برگزار کند، در هفته ششم دیدارهای لیگ ملت‌های اروپا در لیگ A مقابل تیم لهستان قرار گرفت که مثل دیدارهای قبل نتوانست به برتری دست پیدا کند و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. یاران گرت بیل در شرایطی مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در گروه چهارم لیگ A را به پایان رساندند که در ۶ مسابقه خود حتی یک برد به دست نیاوردند و با پنج شکست مقابل بلژیک، هلند (دو بار) و لهستان (دو بار) و همچنین یک تساوی برابر بلژیک، در قعر جدول این گروه ماندند.

جدا از اینکه تیم ملی ولز در ۶ مسابقه لیگ ملت‌های اروپا فقط یک امتیاز به دست آورد، آنها ضعیف‌ترین عملکرد را بین تمام ۱۶ تیم لیگ A از خود بر جای گذاشتند. در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ A لیگ ملت‌های اروپا، هیچ تیمی غیر از ولز به یک امتیاز نرسید و بنابراین آنها در جایگاه شانزدهم این رقابت‌ها به کارشان پایان دادند و به دسته پایین‌تر سقوط کردند.

تیم ملی ولز می‌توانست با کسب پیروزی مقابل لهستان در سطح برتر لیگ ملت‌ها بماند و منجر به سقوط یاران لواندوفسکی شود، اما یک باخت دیگر در کارنامه این تیم اجازه نداد چنین سرنوشتی برایشان رقم بخورد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.