ما نمی‌بازیم!

تیم ملی فوتبال قهرمان آفریقا را هم متوقف کرد تا به موفقیت با کی‌روش امیدوارتر شویم

تیم ملی فوتبال با دو نتیجه مطلوب به کار خود در اردوی اتریش خاتمه داد؛ حالا علاقه‌مندان به فوتبال به موفقیت در جام جهانی امیدوارتر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ دومین مسابقه تدارکاتی تیم ملی فوتبال در اردوی اتریش عصر سه‌شنبه در ورزشگاه موشن اینوست ‌آره‌نا در نزدیکی شهر وین مقابل سنگال برگزار شد و شاگردان کارلوس کی‌روش در شرایطی که با گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی یک بر صفر عقب بودند، گل تساوی را توسط سردار آزمون زدند و به تساوی یک بر یک در برابر قهرمان آفریقا رسیدند.

نکته مهم این بازی، نقش ویژه کی‌روش در نباختن تیم ایران بود. کارلوس کی‌روش باز هم تعویض طلایی انجام داد و با آوردن سردار آزمون به بازی و اتکا به توانایی و گلزنی او توانست نتیجه بازی را از شکست به تساوی تبدیل کند.

تیم ملی کشورمان در این دیدار با ترکیب سید حسین حسینی، صادق محرمی، حسین کنعانی‌زادگان (۴۶ مرتضی پورعلی گنجی)، سید مجید حسینی، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی (۴۶ امید ابراهیمی)، احمد نورالهی، میلاد سرلک (۴۶ سامان قدوس)، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد (۴۶ علیرضا جهانبخش) و مهدی طارمی (۵۹ سردار آزمون) به میدان رفت.

اتفاق ویژه دیگری که در ترکیب تیم ملی شاهد بودیم، درخشش سیدحسین حسینی بود؛ گلر شماره یک استقلال که عصر سه‌شنبه در ترکیب فیکس ایران به جای بیرانوند مصدوم به میدان رفت، روی چند حمله خطرناک سنگال بسیار عالی کار کرد و به خوبی جواب اعتماد سرمربی تیم ملی را دارد. حالا حسینی را می‌توان با این نمایش، رقیبی جدی برای بیرانوند و سایر دروازه‌بان‌ها دانست تا ضمن حضور در جام جهانی حتی در ترکیب هم قرار بگیرد.

تیم ایران که اولین مسابقه خود را در این اردو مقابل اروگوئه برگزار کرده و یک بر صفر به پیروزی رسیده بود، حالا بدون شکست وین را به مقصد تهران ترک خواهد کرد و این مساله برای ملی‌پوشان قبل از جام جهانی بسیار امیدوارکننده است. سرمربی پرتغالی ایران در بازی گذشته با اروگوئه نیز مهدی طارمی را وارد بازی کرد تا او گل برتری ایران را به ثمر برساند.

این اردو در شرایطی برگزار شد که کارلوس کی‌روش به تازگی هدایت ایران را برعهده گرفته و برای او کسب نتیجه خوب بسیار مهم تلقی می‌شود. با این حال، سرمربی پرتغالی در این آزمون سربلند بیرون آمد و به نوعی تمرین نباختن را مقابل دو تیم گردن‌کلفت و قدرتمند انجام دادیم.

اعضای تیم ملی فوتبال بعد از دیدار با سنگال به اردوی خود در اتریش پایان می‌دهند. ملی‌پوشان نهایتا تا عصر چهارشنبه در تهران خواهند بود تا به تمرینات تیم‌های باشگاهی خود اضافه شوند.

این، آخرین اردویی بود که کی‌روش می‌توانست قبل از جام جهانی همه نفرات خود را در اختیار داشته باشد. اگرچه ممکن است کی‌روش بخواهد اردوهای کوتاه‌مدتی تا زمان برگزاری جام جهانی در تهران و با حضور بازیکنان لیگ برتری برگزار کند، اما او حداقل تا اواخر آبان ماه (چند روز مانده به جام جهانی) لژیونرها را در اختیار نخواهد داشت.

البته ممکن است تیم ملی فوتبال چند روز مانده به تورنمنت بزرگ فوتبال و در زمان برپایی اردو در قطر یک بازی دوستانه با یکی از تیم‌های عربی داشته باشد. در این خصوص کشور عمان به عنوان یک گزینه مطرح شده بود، اما برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی عمان به واسطه اختلافات قبلی با کی‌روش اعلام کرد حاضر نیست تیمش را مقابل این مربی به میدان بفرستد. با این حال، مسئولان فدراسیون درصدد هستند تا چنین مسابقه‌ای با یک کشور دیگر، که شاید روسیه باشد، در دوحه برگزار شود و تیم ملی قبل از دیدار با انگلیس یک محک دیگر هم بخورد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.