ردپای آمریکا در حمله به خط لوله نورد استریم

مسکو به اظهارات وزیر خارجه سابق لهستان درباره آسیب به خط لوله گاز روسیه واکنش نشان داد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تصریح کرد اظهارات وزیر خارجه سابق لهستان که از ایالات متحده به خاطر آسیب وارده به خط لوله نورد استریم ۲ روسیه تشکر کرده، می‌تواند به عنوان یک بیانیه رسمی در مورد حمله تروریستی تلقی شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ رادک سیکورسکی، وزیر خارجه سابق لهستان، نماینده کنونی اروپا، از ایالات متحده به خاطر حادثه در خط لوله گاز روسیه (نورد استریم ۲) تشکر کرده است.

سه نشتی در خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم-۲ در عرض چند ساعت از یکدیگر کشف شد. اولین آنها در نورد استریم ۲ در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک شناسایی شد. پس از آن، دو نشت در نورد استریم شناسایی شد.

آژانس انرژی دانمارک گزارش داد که مقدار زیادی گاز به دریا نشت کرده است. به هواپیماها و کشتی ها دستور داده شده است که حداقل پنج مایل دریایی از محل حادثه دور باشند. زلزله شناسان سوئدی بعداً گفتند دو انفجار را در طول مسیرهای خط لوله در روز دوشنبه ثبت کرده‌اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: نقض خط لوله نورد استریم وضعیتی بی‌سابقه است که نیاز به بررسی فوری دارد، کرملین به شدت نگران این موضوع است./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.