صاحب این قفس را پیدا کنید!

سرگیجه کارلوس کی‌روش برای انتخاب مرد شماره یک ایران در جام جهانی

شرایط خوب دروازه‌بان‌های تیم ملی باعث شده تا بحث‌هایی درباره به خطر افتادن جایگاه علیرضا بیرانوند مطرح شود؛ آیا او در دومین جام جهانی هم بازی می‌کند؟

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، دروازه‌بان‌ها به واسطه پست بازی خود همواره محبوبیت خاصی نزد اهالی فوتبال دارند؛ اینکه یک دروازه‌بان بتواند در جام جهانی پیراهن شماره یک را بپوشد و بازی کند هم یکی از اتفاقات جذاب برای اهالی فوتبال است.

در تاریخ جام‌های جهانی که ایران حضور پیدا کرده، مرحوم ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده، ابراهیم میرزاپور، علیرضا حقیقی و علیرضا بیرانوند موفق شدند با ربودن گوی سبقت از رقبا در ترکیب اصلی به میدان بروند و حالا گمانه‌زنی‌ها درباره دروازه‌بان شماره یک ایران در جام جهانی 2022 قطر هم قوت گرفته است.

برای اردوی اتریش، کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت چهار دروازه‌بان، تیم ملی را همراهی کنند. علیرضا بیرانوند، امیررضا عابدزاده، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند گلرهایی بودند که در اتریش کنار تیم ملی بودند و در جریان دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال بیرانوند، عابدزاده و حسینی شانس بازی کردن پیدا کردند. این فرصت اما به پیام نیازمند داده نشد، ولی همچنان مشخص نیست کدام سه دروازه‌بان ایرانی به جام جهانی می‌روند و چه کسی صاحب قفس توری ایران در سه مسابقه حساس با انگلیس، آمریکا و ولز خواهد بود.

بیرانوند و شرایط ویژه قبل از جام جهانی

با توجه به سابقه کی‌روش و اعتقادش به علیرضا بیرانوند، شانس اصلی حضور در چهارچوب دروازه تیم ملی در جام جهانی این بازیکن است و حتی در دوره‌های پیشین در مقطعی که بیرو عملکردش کمی دچار افت شده بود باز هم انتخاب اول کی‌روش بود و حالا که دوباره به روزهای اوجش برگشته و این روزها در ترکیب پرسپولیس خوش می‌درخشد خیلی سخت بتوان تصور کرد گزینه دیگری موفق شود جای او را در ترکیب اصلی بگیرد.

بیرانوند در بازی با اروگوئه به عنوان یار فیکس به زمین رفت، اما مصدومیت قدیمی او از ناحیه کمر باعث شد تا در نیمه دوم زمین را ترک کند. از طرفی، این مصدومیت از چند ماه قبل برای او پیش آمده و گفته می‌شود بعد از بازگشت به ایران باید عکس‌برداری کند تا وضعیتش روشن شود. همین مساله هم شاید مزید بر علت شود تا شانس بازی در جام جهانی به گلرهای دیگر برسد.

حسینی و عابدزاده، همه را غافلگیر کردند

در دو دیدار اخیر تیم ملی شاهد درخشش دو رقیب بیرانوند در دروازه بودیم. وقتی گلر تیم ملی در دقیقه 63 بازی با اروگوئه به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر تعویض شد، جایش را امیر عابدزاده گرفت و در دقایق حضورش در زمین چند واکنش خیلی خوب داشت و روی یک موقعیت دروازه ایران را نجات داد تا یک گل برای برتری مقابل حریف قدرتمند کافی باشد. مصدومیت بیرو به طور کامل برطرف نشد تا او بازی با سنگال را هم از دست بدهد و این توفیق اجباری برای حسینی بود تا فرصت خودنمایی در یک بازی مهم را پیدا کند و به خوبی هم از پس آن برآمد.

حسینی مقابل سنگال و خط حمله قدرتمندش بارها ایستادگی کرد و فرصت‌های خطرناکی روی دروازه ایران ایجاد شد که با واکنش به موقع او مهار یا دفع شدند و گلر و کاپیتان استقلالی‌ها در این بازی نمره قبولی گرفت.

نیازمند، جام جهانی را از دست داد؟

با وجود درخشش عابدزاده و حسینی شاهد یک اتفاق خوب در تیم ملی هستیم که چند گلر آماده به صورت همزمان در اختیار دارد و به جز این نفرات، پیام نیازمند هم به عنوان بازیکن باتجربه که عملکرد قابل قبولی هم در سپاهان در هفته‌های اخیر داشته، حضور دارد که به او فرصت بازی نرسید، ولی در صورت امکان می‌تواند مهره قابل اتکایی برای کی‌روش باشد.

بازی نکردن نیازمند در اردوی اتریش اتفاقی است که مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفته است. آنها اعتقاد دارند که کی‌روش باید به هر چهار دروازه‌بان شانس نشان دادن توانایی‌هایشان را می‌داد، اما درباره نیازمند این اتفاق رخ نداد.

شماره یک ایران در قطر کیست؟

هرچند طبق آنچه پیداست، بعید است بیرو در شرایط عادی در چهارچوب دروازه تیم ملی مقابل آمریکا، انگلیس و ولز در زمین نباشد، ولی به هر حال عابدزاده و حسینی توانستند با درخشش‌شان در این دو بازی خودشان را به ترکیب اصلی از قبل نزدیک‌تر کنند و شاید اتفاقاتی در مسیر جام جهانی رخ دهد که شاهد تغییر در این پست باشیم. با همه این تفاسیر، باید دید چه اتفاقی برای تیم ملی در مسیر جام جهانی رخ خواهد داد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.