کی‌روش ریسک نمی‌کند، بیرانوند شماره یک است

ابراهیم میرزاپور در گفت‌وگو با «شهروند»: خیال همه از دروازه راحت شد

دروازه‌بان ایران در جام جهانی 2006 آلمان معتقد است کارلوس کی‌روش مانند تورنمنت چهار سال پیش به علیرضا بیرانوند اعتماد می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، ابراهیم میرزاپور بدون تردید یکی از دروازه‌بان‌های مطرح در تاریخ فوتبال ایران است؛ گلری که با بیش از 80 بازی ملی به جام جهانی نیز رسید و با صلاحدید برانکو ایوانکوویچ پیراهن شماره یک ایران را در سال 2006 مقابل مکزیک،‌ پرتغال و آنگولا بر تن کرد.

به همین دلیل میرزاپور نظرات خواندنی و جالبی درباره وضعیت کنونی دروازه‌بان‌های تیم ملی دارد. این دروازه‌بان سابق تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: «اتفاق ویژه‌ای که در تیم ملی شاهد آن هستیم حضور دروازه‌بان‌های خوب و آماده در اردوست. در همین اردوی اتریش، چهار دروازه‌بان همراه تیم ملی بودند که همه آنها بهترین هستند و کاش شانس بازی هرچند کوتاه به پیام نیازمند هم می‌رسید تا بتواند خودش را نشان بدهد.»

دروازه‌بان ایران در جام جهانی 2006 با اشاره به نمایش حسینی مقابل سنگال گفت:‌ «حسینی در شرایط کنونی به مرز پختگی در فوتبال رسیده و یک گلر مطمئن نشان داده است. او مقابل سنگال هم عالی کار کرد؛ درست مثل بیرانوند و عابدزاده در بازی اول. الان وضعیت دروازه تیم ملی خیلی خوب است و این موضوع اتفاق ویژه‌ای برای کارلوس کی‌روش و کادر فنی محسوب می‌شود.»

از میرزاپور پرسیدیم که آیا ممکن است عملکرد خوب حسینی و عابدزاده جایگاه بیرانوند را به خطر بیندازد که او گفت: «بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد. کی‌روش نشان داده تیمش را با کمترین ریسک به زمین می‌فرستد. بیرانوند در جام جهانی قبلی عملکرد خوبی داشت و الان هم وضعیت جسمانی خوبی دارد. تجربه بین‌المللی او به سایر دروازه‌بان‌ها ارجح است و فکر می‌کنم او همچنان گلر شماره یک ایران باشد و دومین جام جهانی خود را تجربه کند. البته این موضوع نفی‌کننده شرایط خوب سایر گلرها نیست. وضعیت خط دروازه ما خوب است، اما طبیعی است که کی‌روش بخواهد تیمی باتجربه‌تر را مقابل بزرگان فوتبال جهان به زمین بفرستد و به همین دلیل بیرانوند شانس بیشتری برای بازی کردن خواهد داشت.»

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد:‌ «فکر می‌کنم بیرانوند همه فاکتورهای لازم را برای بازی کردن در جام جهانی داراست. او در اروپا بازی کرده و الان هم گلر تیم بزرگ پرسپولیس است. از طرفی، تجربه خوبی در جام جهانی قبلی مقابل بزرگان دنیا کسب کرده است. این مسائل به او کمک خواهد کرد تا خیال‌مان از بابت دروازه راحت باشد. حتی اگر اتفاقی برای او بیفتد هم سایر گلرها می‌توانند به راحتی جای خالی‌اش را پر کنند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.