از نشت مشکوک گاز در خط لوله «نورد استریم» تا قدرت‌طلبی حزب کارگر

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 28 سپتامبر 2022

«نشت مشکوک گاز از خط لوله نورد استریم 2 و نورد استریم 1 که از روسیه به آلمان می‌رود.» این توضیحی است همراه با تصویر اصلی روزنامه نیویورک‌تایمز در روز چهارشنبه، 28 سپتامبر 2022. «زمانی برای حزب کارگر: استارمر طرحش را برای بازگشت به قدرت تشریح می‌کند» عنوان گزارش اصلی گاردین است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین و دیلی‌تلگراف به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«کرملین نیروهایی را برای جلوگیری از مهاجرت مردان مستقر می‌کند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «کرملین نیروهای بیشتری را برای تقویت تلاش‌های جنگی خود اعزام کرده است، اما این یگان‌ها نه به سمت اوکراین، بلکه به سمت مرزهای روسیه با کشورهای دیگر حرکت می‌کنند، جایی که آنها روز سه‌شنبه با مردان جوان روسی که در تلاش برای مهاجرت به خارج از کشور بودند، روبه‌رو شدند. رسانه‌های خبری دولتی گزارش دادند که با تنگ‌شدن راه‌ها برای فرار روس‌ها از  فرمان صادرشده هفته گذشته، سرویس امنیت فدرال خودروهای زرهی را به مرزها فرستاد تا به مردانی که منتظر فرصت برای گریز بودند، اوراق فراخوان نظامی ارائه دهند.»

تصویر اصلی با این توضیح همراه است: «نشت مشکوک گاز از خط لوله نورد استریم 2 و نورد استریم 1 که از روسیه به آلمان می‌رود.»

(مقامات دانمارکی و سوئدی سه‌شنبه از نشت غیرمنتظره خطوط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک خبر دادند. یک روز پس از اعلام نشتی در خط لوله گاز نورد استریم ۲، خط لوله موازی آن یعنی نورد استریم۱ نیز که روسیه را به آلمان متصل می‌کند در معرض دو نشت گاز بسیار نادر در دریای بالتیک قرار گرفت.)

گاردین

تعدادی از روزنامه‌های بریتانیایی چهارشنبه، 28 سپتامبر 2022، بر سخنرانی سر کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر بریتانیا، در کنفرانس حزبش در روز سه‌شنبه متمرکز بودند.

«زمانی برای حزب کارگر: استارمر طرحش را برای بازگشت به قدرت تشریح می‌کند» عنوان گزارش اصلی گاردین است. این روزنامه به نقل از سر کی‌یر استارمر می‌گوید که «همانند سال‌های 1945، 1964، 1997، اکنون زمان حزب کارگر است.» گاردین می‌نویسد: «رهبر حزب کارگر محافظه‌کاران را به «از دست‌دادن کنترل بر اقتصاد بریتانیا» متهم کرد. او متعهد شده است که اگر نخست‌وزیر شود، در اولین سال ریاستش، یک شرکت انرژی با مالکیت عمومی تاسیس کند. رهبر حزب کارگر در سخنرانی خود به نمایندگان گفت که آنها باید «هر روز» را تا انتخابات عمومی بعدی برای جلب اعتماد مردم بریتانیا صرف کنند.»

دیلی‌تلگراف

«IMF از تراس (نخست‌وزیر بریتانیا) خواست سیاست کاهش مالیات را تغییر دهد» عنوان گزارش دیلی‌تلگراف است. بیانیه صندوق بین‌المللی پول (IMF) که از دولت بریتانیا می‌خواهد اقدامات مالیاتی خود را مجددا ارزیابی کند و حمایت‌های «هدفمندتر» را در نظر بگیرد، موضوع گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است که این روزنامه آن را «حمله بسیار غیرعادی به سیاست اقتصادی یک کشور عضو گروه جی 7» می‌خواند و می‌گوید که «واکنش خشمگینانه محافظه‌کاران ارشد» را در پی داشته است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.