اغماضی نسبت به ساختمان‌های ناایمن نباید صورت بگیرد

رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان:

رئیس‌جمهور اظهار داشت: به هیچ وجه نباید اغماضی نسبت به ساختمان‌های ناایمن صورت بگیرد تا دیگر شاهد حوادث تلخی نظیر متروپل و پلاسکو نباشیم

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت “روز آتش‌نشان” که امشب پنجشنبه(۷ مهر) در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت مقام شامخ همه شهداء به‌ویژه شهدای ایثارگر آتش‌نشان، گفت: روز آتش‌نشان فرصتی است برای تجلیل از مقام ایثار، گذشت و فداکاری آتش‌نشانان و همه عزیزانی که جان‌شان را برای دفاع از دین، وطن و مردم فدا کردند.
رئیس جمهور با بیان این‌که این روحیه ایثار و گذشت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و تجلیل است، افزود: آتش‌نشانی فقط شغل نیست بلکه جایگاه بسیار ارزشمندی است که به نجات جان مردم می انجامد.
آیت‌الله رئیسی با تقدیر از پیوستن خانم‌های آتش‌نشان آموزش‌دیده به نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی، بر ضرورت مقوله پیشگیری تاکید کرد و گفت: رسانه ملی و نهادهای آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند.
نظارت موثر در ساخت و سازها و همچنین ساختمان‌های ناایمن از دیگر نکات مهم صحبت‌های رییس جمهور بود. دکتر رئیسی از سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها خواست با جدیت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
رئیس جمهور تاکید کرد: نسبت به ساختمان‌های ناایمن به هیچ‌وجه نباید اغماضی صورت گیرد و برای ایمن شدن آنها ضرب‌العجل تعیین کنید تا ما شاهد حوادث تلخی نظیر متروپل و پلاسکو نباشیم.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در مقابله با حوادث، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت ساختمان‌های علم پایه تاکید کرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، مطالبات آتش‌نشانان در زمینه مسکن و همچنین موضوع سختی مشاغل را مطالبات بحق و درستی دانست و از شهردار تهران خواست با طرح این موضوعات در جلسات هیات دولت تحقق آنها را پیگیری کند.
دکتر رئیسی همچنین بر ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در سراسر کشور با هدف کاستن از خطرات مبتلابه آتش‌نشانان تاکید کرد.
رئیس جمهور در پایان سخنانش اشاره‌ای هم به اغتشاشات اخیر در کشور داشت و گفت: دشمنان ۴۳ سال است که در مواجهه با ایران اسلامی دچار خطای محاسباتی شده‌اند و تصور می‌کنند ایران نیز مانند برخی کشورهای سلطه‌پذیر و ضعیف است اما اینجا ایران است، سرزمین دلیران و مردمان مقتدری که نخواهند گذاشت دشمنان با حیله‌ها و نقشه‌ها بر این کشور و دستاوردهای بزرگ ملت آن سلطه پیدا کنند.
دکتر رئیسی افزود: این برای چندمین بار است که مردم ما دشمن را ناکام گذاشتند و دشمنان باید بدانند که در مقابل ملت ایران ناکام خواهند ماند چرا که این ملت همواره پای کشور و نظام خود با قدرت خواهند ایستاد.
رئیس جمهور پیش از آغاز این مراسم با حضور در محل یادمان شهدای آتش‌نشان از مقام شامخ آنان تجلیل کرد.
همچنین با حضور رئیس جمهور یک‌صد و سی‌وچهارمین ایستگاه آتش‌نشانی در تهران بزرگ و نیز ایستگاه هفتادوهفت آتش‌نشانی مختص بانوان شامل ۱۶ نفر از بانوان آموزش‌دیده افتتاح شد.
رئیسی همچنین از نمایشگاه تجهیزات عملیاتی آتش‌نشانی شامل خودروهای تنفسی، نور افشان عملیات حریق و قایق نجات بازدید کرد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.