احداث «پارک بحران» توسط هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از برنامه‌ریزی برای آموزش اصول ایمنی و امدادنجات به شهروندان خبر داد

پیرحسین کولیوند درباره راه‌اندازی یک مرکز آموزشی شبیه‌سازی شده برای آموزش مقابله و پیشگیری از مخاطرات اظهارکرد: ایجاد پارک‌های بحران و مرکز آموزش‌ شبیه‌سازی شده یکی از اقدامات خوبی بود که پیگیری شده و ساخت آن تا مرحله‌ای نیز پیش رفته است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ کولیوند افزود: تقریبا اقداماتی که باید در خصوص راه‌اندازی این پارک انجام شود، انجام شده است. یکی از اقداماتی که قرار است در این پارک‌ها صورت گیرد آموزش مقابله با مخاطرات از طریق عینک‌های سه بعدی است که مخاطرات را شبیه‌سازی کردیم و قصد داریم شیوه مقابله با آن را در مساجد، مدارس، محلات و… آموزش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد:‌ در این پارک‌ها همچنین مخاطراتی ماننده زلزله را شبیه سازی کردیم و حتی در موقعیت زلزله قرار می‌گیریم و بعد از وقوع آن دیگران را نجات می‌دهیم. آموزش‌های این‌چنینی آغاز شده است اما قصد داریم که شهرک آموزشی را به پارک‌های بحران اختصاص دهیم.

او درباره محل احداث این پارک‌ها نیز گفت: این پارک در محدوده شهرستان شهریار استان تهران خواهد بود. این شهرک آموزشی چند فاز دارد که امیدوارم برخی از این فازها امسال اجرا شوند. این شهرک قرار است حتی در سطح بین‌المللی نیز فعالیت کند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.