همه موتورهای ایجاد تورم را کنترل کردیم

وزیر اقتصاد:

وزیر اقتصاد گفت: تمام موتورهای ایجاد تورم از ناحیه بی انضباطی های بودجه‌ای، شبکه بانکی، خلق پول، نوسان های بی ضابطه نرخ ارز و… در ماه‌های گذشته کنترل شد

به گزارش شهروند آنلاین؛  وزیر اقتصاد با اشاره به سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به مفاصا حساب مالیاتی و گواهی عدم بدهی مالیاتی، گفت: تمام موتورهای ایجاد تورم از ناحیه بی انضباطی های بودجه‌ای، شبکه بانکی، خلق پول، نوسان های بی ضابطه نرخ ارز و… در ماه‌های گذشته کنترل شد.

  احسان خاندوزی با اشاره به اینکه، مسئله تورم به صورت ثابت و هفتگی توسط بانک مرکزی رصد می‌شود، گفت: گزارشی از عواملی که موجب بی انضباطی مالی و پولی در کشور می شود و همچنین بی انضباطی ها که منجر به ایجاد تورم و تحمیل آن به جامعه می شود، در کنار مسائل منجر به کسری بودجه، بی انضباطی های بانکی و… به صورت مستمر به ستاد اقتصادی دولت ارائه می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران کل امور مالیاتی کشور در مشهد گفت: در این اجلاس ضمن مرور بر عملکرد یکساله سازمان امور مالیاتی در استانهای مختلف، شناسایی نقاط ضعف و قوت در خصوص راهبردهای مالیاتی کشور در سال دوم دولت مردمی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات به صورت مشترک گرفته شد.

وی افزود: با توجه به سرفصل مهم دولت مردمی که اعتماد به فعالان اقتصادی است یکی از موارد مهم در این نشست این بود که از حدود چهار و نیم میلیون اظهارنامه که اشخاص حقیقی در سال گذشته ارائه کرده‌اند، حدود سه و نیم میلیون بدون رسیدگی و با اعتماد کامل به فعالان اقتصادی و مشاغل مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و حدود یک میلیون از آن از طریق موتورهای ریسکی که در سازمان امور مالیاتی هست و با تمرکز بر مودیان پرخطر و همچنین اعتماد به اکثریت فعالان اقتصادی کار را جلو خواهند برد.

خاندوزی تصریح کرد: نکته دوم در خصوص سهولت دسترسی فعالان اقتصادی به مفاصا حساب مالیاتی و گواهی عدم بدهی مالیاتی ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم است که مقرر شد تا پایان پاییز امسال تمام آنها به صورت برخط و بدون مراجعه فیزیکی مردم صورت پذیرد.

خاندوزی در باره کاهش تورم در کشور گفت: تقریباً تمام موتورهای ایجاد تورم چه از ناحیه بی انضباطی های بودجه‌ای، شبکه بانکی، خلق پول، نوسان های بی ضابطه نرخ ارز و… در ماه‌های گذشته کنترل شده است و با سرعت در حال مهار موتورهای تولید تورم هستیم. البته به ثمر نشستن آن مستلزم گذر زمان میباشد.

وی افزود: در اولین گزارش کمیته رصد بانک مرکزی که به ستاد اقتصادی دولت ارائه می شود با دقت در اعداد و ارقام در مورد مهار عوامل بودجه و تورم و کنترل پایه پولی در طول 6 ماهه اول امسال گزارشی ارائه خواهد شد./تسنیم

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.