پوتین: با هر ابزاری از سرزمین‌مان دفاع می‌کنیم

رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم الحاق چهار منطقه اوکراین این رخداد را نتیجه انتخاب مردم دانست

ولادیمیر پوتین، در جریان مراسم ویژه امضای رسمی اسناد پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به خاک روسیه در محل تالار سنت جورج کرملین به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پوتین در این سخنرانی با تاکید بر اینکه این مناطق حالا سرنوشتی مشترک با روسیه دارد، از حکومت اوکراین خواست سریعا آتش‌بس برقرار کرده و به مذاکرات بپیوندد.

رئیس‌جمهوری روسیه در این سخنرانی با تاکید بر اینکه مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند گفت: ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

به گفته پوتین غرب صرفا روسیه را به عنوان یک مستعمره و روس‌ها را به عنوان برده می‌بیند و مساله مهم از نظر غربی‌ها این است که استقلال همه کشورها تسلیم آمریکا شود. رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه غرب همه کار می‌کند تا نظام نواستعماری را حفظ کند، بیان داشت: وعده غربی‌ها برای عدم گسترده‌سازی ناتو به سمت شرق در نهایت یک فریب کثیف از آب در آمد.

پوتین روسیه را تمدنی بزرگ که به اندازه یک هزاره عمر دارد، خواند. رئیس‌جمهوری روسیه گفت، این غربی‌ها بودند که اصل تجاوزناپذیری مرزها را زیر پا گذاشتند و حالا می‌خواهند درباره اینکه چه کسی حق تعیین سرنوشت خودش را داشته و چه کسی شایستگی ندارد تصمیم بگیرند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، غرب هیچ گونه حق اخلاقی برای اینکه که درباره دموکراسی صحبت کند، ندارد. او ادامه داد: ما اکنون شاهد گسترش روس‌هراسی توسط غرب در سراسر جهان در ضمن تلاش‌های غربی‌ها برای پیشبرد فرهنگ نئولیبرالی به عنوان یک الگو هستیم. روس هراسی غربی چیزی جز نژادپرستی نیست.

پوتین با بیان این که نظم جهانی غربی یک نظم آزاد نیست بلکه یک نظم ریاکارانه و پر از دروغ است، افزود: آمریکا عملا آلمان، کره جنوبی و ژاپن را در اشغال خود دارد اما با آنها از برابری حرف می‌زند. شیوه همکاری رهبران اروپایی و غربی با آمریکا در اصل چیزی جز خیانت به مردم خودشان نیست./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.