شروع لیگ برتر؛ جنگ صدرنشینی در سیرجان

انتظارها به پایان رسید و تب فوتبال باشگاهی دوباره داغ می‌شود

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دوباره از عصر شنبه از سر گرفته می‌شود و طرفداران بازی‌های تیم محبوب خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با پایان اردوی تیم‌ملی فوتبال در اتریش و انجام دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال دوباره تب فوتبال باشگاهی در ایران داغ خواهد شد. تیم‌های لیگ برتری که 6 بازی خود را انجام دادند و به خاطر تیم‌ملی به استراحت رفتند، در وقفه چند روزه مسابقات به برگزاری تمرینات و البته بازی‌های دوستانه پرداختند تا آمادگی خود را حفظ کنند.

تنور مسابقات لیگ از عصر شنبه دوباره داغ می‌شود و تیم‌ها رقابت خود را شروع خواهند کرد. در هفته هفتم لیگ برتر بازی‌های حساسی برگزار خواهد شد. این بازی‌ها طی دو روز شنبه و یکشنبه انجام می‌شود و در ادامه به مهم‌ترین رقابت‌های روز شنبه پرداخته‌ایم.

گل‌گهر سیرجان – استقلال؛ جنگ استقلالی‌ها برای صدرنشینی

بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته در سیرجان برگزار می‌شود؛ جایی که گل‌گهر و استقلال دو تیم مدعی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. گل‌گهر سیرجان 12 امتیازی در رده دوم جدول ایستاده و استقلال با یک امتیاز کمتر روی پله سوم است. بنابراین تقابل دو تیم از نظر جدولی بسیار حساس است و تیم برنده حتی شانس صدرنشینی موقت را هم دارد. از سویی دیگر تقابل استقلال با تیم‌های قلعه‌نویی همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است. هرچند قلعه‌نویی فصل گذشته مقابل استقلال فرهاد مجیدی در هر دو بازی رفت‌وبرگشت بازنده شد اما یک برد آن انضباطی و مربوط به حضور غیرمجاز بایناما بود اما این مرتبه این بازیکن گابنی مجوز بازی دارد.

در تیم گل‌گهر چند بازیکن هم سابقه حضور در استقلال را دارند از مرتضی تبریزی گرفته تا آرمین سهرابیان و محسن فروزان و بهنام برزای استقلال هم ملی‌پوشانش سرحال و آماده از اتریش برگشته‌اند. ابوالفضل جلالی در تیم‌ملی نشان داد که تبدیل به چه بازیکن تاثیرگذاری شده است. این مسابقه نخستین تقابل ساپینتو با یک مربی استقلالی در لیگ برتر است.

موتور استقلال بعد از برد مقابل نساجی روشن شد اما لیگ تعطیل شد و حالا باید دید این وقفه چند روزه چه تاثیری روی استقلال گذاشته است. یامگا فصل گذشته دو گل به گل‌گهر زد و به‌خوبی راه گلزنی به تیم قلعه‌نویی را بلد است. فقط امیدواریم در صورتیکه مسابقه برنده داشت سرمربی بازنده به تیم برنده احترام بگذارد و باخت را فقط گردن داور نیندازد! دیگر هواداران فوتبال از شنیدن گلایه‌های تکراری سرمربیان علیه داوران خسته شده‌اند. بله همه می‌دانیم ورود VAR  به فوتبال از نان شب هم واجب‌تر است اما فعلا که این تکنولوژی در فوتبال ما نیست و حداقل یکی دو فصل دیگر زمان لازم است.

گل‌گهر در تعطیلات لیگ مقابل پرسپولیس در مسابقه‌ای دوستانه یک بر صفر شکست خورد. این تیم هنوز در لیگ برتر موفق به شکست استقلال نشده، در کل  قلعه‌نویی 29 بار در رقابت‌های مختلف به مصاف استقلال رفته است که 10 پیروزی، 5 تساوی و 14 باخت دارد. گل‌گهر در این فصل به همراه پرسپولیس، ذوب‌آهن و فولاد بدون باخت است.

نبردهای حساس در اراک، اهواز، قائمشهر و اصفهان

علاوه بر بازی استقلال و گل‌گهر بازی‌های مهم دیگری نیز در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که تاثیر زیادی بر شرایط جدول خواهد داشت. آلومینیوم اراک و ملوان دو تیمی که تا اینجا چندان خوب کار نکردند، یکی از این بازی‌ها را برگزار می‌کنند. نساجی در قائمشهر پذیرای نفت مسجدسلیمان است. دو تیمی که تا اینجای رقابت‌ها نسبت به بضاعت‌شان بد کار نکرده‌اند. فولاد که هنوز نتوانسته در بالای جدول خود را تثبیت کند، در خانه پذیرای مس کرمان است و ذوب‌آهن و پیکان نیز در اصفهان مقابل هم قرار می‌گیرند. این بازی با توجه به حضور مربیان سابق دو تیم روی نیمکت مقابل جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

برنامه کامل هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل است:

شنبه 9 مهر: آلومینیوم- ملوان(ساعت 18)/ نساجی- نفت مسجدسلیمان(ساعت 18)/ گل‌گهر- استقلال (ساعت 18:30)/ فولاد- مس کرمان(ساعت 19)/ ذوب‌آهن- پیکان(ساعت 19)

یکشنبه 10 مهر: هوادار- سپاهان(ساعت 17)/پرسپولیس- تراکتور(ساعت 18:30)/نفت آبادان- مس رفسنجان(ساعت 19)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.