بیماری‌ قلبی هر سال چه تعداد قربانی می‌گیرد؟

آمارهای جهانی بر مرگ سالانه بیش از 18 میلیون نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی اذعان دارند

علائم اولیه بیماری‌های قلبی شامل احساس گیجی، خستگی، تنگی نفس، عرق سرد و سردرد است. کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت بروز این علائم ضروری است به پزشک مراجعه کنید چرا که می‌تواند نشانه‌های هشدار بیماری قلبی باشد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بیماری‌های قلبی عروقی شامل بیماری قلبی و سکته، هر سال جان ۱۸.۶ میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد. بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان است و به همین خاطر فدراسیون جهانی به منظور افزایش آگاهی در مورد این بیماری 29 سپتامبر را به عنوان «روز جهانی قلب» اعلام کرده است.

هدف از گرامیداشت این روز جهانی آموزش دادن به افراد در جهت کنترل عوامل خطر مانند مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک و فعالیت بدنی است. به گفته متخصصان با کنترل این فاکتورها می‌توان از ۸۰ درصد از مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی پیشگیری کرد.

در طول عمر متوسط یک فرد، قلب حدود ۲.۵ میلیارد بار ضربان دارد و خون مورد نیاز برای هر عضو از بدن را تامین می‌کند. سمت راست قلب، خون را به ریه‌ها که از اکسیژن پر می‌شود، می‌فرستد. سمت چپ قلب نیر خون سرشار از اکسیژن را از طریق عروق پمپاژ می‌کند تا اعضای بدن تغذیه شده و در عین حال مواد زائد و اضافی را از سلول‌ها و بافت‌ها دور می‌کند. به همین دلایل است که حفظ سلامت قلب اهمیت پیدا می‌کند.

سبک زندگی کم تحرک موجب بروز بیماری‌هایی از قبیل دیابت و فشار خون بالا می‌شود و زمانی‌که این بیماری‌ها برای طولانی مدت ادامه پیدا کنند، موجب بیماری‌های قلبی می‌شود./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.