حکم اعدام برای رئیس خانه وحشت

جنجالی‌ترین پرونده جنایت سال از سوی هیأت قضائی دادگاه کیفری استان تهران بررسی شد

جنجالی‌ترین پرونده سال در پایتخت به صدور حکم مرگ منجر شد. رئیس خانه وحشت در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته است. مرد ترسناکی که یکی از عجیب‌ترین و هولناک‌ترین جرم‌ها را در تهران مرتکب شد. او در خانه مخوف و رازآلودش، دختران زیادی را زندانی و آنها را شکنجه می‌کرد. درنهایت کشته‌شدن یکی از این دختران، راز این خانه وحشت را فاش کرد و پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت. سعید و خواهرش دستگیر شدند. یکی از دختران در کمد و دیگری در اتاق پیدا شد. دختران جوانی که از سوی سعید و خواهرش به طرز دلخراشی شکنجه و در کمد محبوس شده بودند. دادگاه پس از رسیدگی به اتهام تجاوزهای سعید، این مرد خشن را به مرگ محکوم کرده است.

سیما فراهانی _ شهروندآنلاین؛ از روز پانزدهم آذر سال گذشته بود که این پرونده در دادسرای جنایی پایتخت کلید خورد. خبری عجیب و ترسناک خیلی زود دست‌به‌دست چرخید. دختران زندانی در کمد، یک جسد فاسدشده و خانه‌ای به‌هم‌ریخته؛ اینها همان نشانه‌هایی بودند که در خانه وحشت ابوسعید تهران پیدا شد. خانه‌ای متعلق به یک خواهر و برادر. پس از افشای اسرار خانه وحشت تحقیقات در این پرونده آغاز شد. دو دختر پیداشده، ماه‌ها در آن خانه زندانی بودند و درنهایت نجات یافتند. متهم اصلی پرونده جوانی ۳۳ ساله به نام سعید بود. طبق تحقیقات از دو دختر زندانی در آن خانه مشخص شد که سعید با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس، دختران فراری را فریب می‌داد و به خانه‌اش در حوالی خیابان قزوین می‌کشاند. او به ‌همراه خواهرش آنها را زندانی می‌کرد.

4 ماه زندگی با جسد

یکی از دختران در کمد خانه پیدا شد و مدعی بود که چندین ماه در همان کمد زندگی کرده و حتی در آنجا غذا می‌خورد. پیدا شدن جسد نایلون‌پیچ یک دختر در این خانه که حدود چهار ماه از قتل او می‌گذشت، احتمال اینکه افراد دیگری نیز قربانی این متهم شده باشند، قوت می‌بخشید. برای کشف راز قتل این دختر، سعید و خواهرش با دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس دادسرای جنایی تهران در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. با این حال، سعید همچنان مدعی بود که قاتل نیست. او ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: «از آنجایی که دختران جوان عاشق من شده بودند، با این دختر تازه‌وارد درگیر شدند و او را به قتل رساندند.»

سعید، جسد این دختر را چهار ماه در خانه‌اش نگهداری کرد. او هر روز یک نایلون دور این جسد می‌پیچید تا بوی آن در فضا پخش نشود. آن زمان یکی از ابهامات هویت این دختر بود. با توجه به اینکه جسد دچار فساد نعشی شده و زمان زیادی از مرگ می‌گذشت، چهره او قابل شناسایی نبود. در این شرایط تحقیقات ادامه داشت تا اینکه در خانه وحشت شماره تلفنی به‌دست آمد که متعلق به زنی ساکن مشهد است.

شناسایی هویت مقتول

دختران نجات‌یافته از خانه وحشت می‌گفتند مقتول لهجه مشهدی داشته است. آنها مدعی بودند که هیچ‌وقت این دختر را ندیده‌اند، چراکه هر وقت او در خانه می‌چرخید، آنها باید یا در کمد یا در اتاق یا در سرویس بهداشتی حبس می‌شدند. آنها گفتند که از صدایش متوجه شدند، لهجه مشهدی دارد و سعید هم او را مینا صدا می‌کرد. با شماره تلفنی که در خانه وحشت به‌دست آمد، زنی در مشهد شناسایی شد که گزارش ناپدید شدن دخترش از اوایل اردیبهشت‌ماه را اعلام کرده بود.

این زن در تحقیقات گفت: «دخترم به نام محبوبه متولد سال۶۸ بود و از اردیبهشت‌ماه ناپدید شد. او پس از چند روز با من تماس گرفت و گفت در تهران است. گفت در خانه یک مامور پلیس است و حتی گوشی را به‌دست آن مرد داد و با من تلفنی صحبت کرد.»

گفته‌های این زن با همه اطلاعاتی که از سعید به‌دست آمده، همخوانی دارد، بازپرس جنایی دستور آزمایش دی‌ان‌ای صادر کرد و مشخص شد که جسد متعلق به دختر همین زن است.

فریب دختران از سوی سرهنگ قلابی

تحقیقات پلیس همچنین نشان داد که شکارچی دختران فراری خودش را به طعمه‌هایش، سرهنگ میلاد فتوحی معرفی می‌کرده است. از سوی دیگر با توجه به کشف مدارک شناسایی پیدا شده در خانه وحشت این موضوع مطرح شد که دختران و زنان زیادی قدم در این خانه گذاشته‌اند.

سعید به آنها می‌گفته که در خانه دوربین مداربسته نصب کرده و زمانی که خارج از خانه است آنها را کنترل می‌کند. در غیاب او نیز خواهرش نقش مراقبت از زندانیان خانه وحشت را برعهده داشته است.

این در حالی است که زن دیگری نیز پیدا شد و گفت که هفت روز به همراه دخترش در خانه سعید حبس بوده و درنهایت شوهرش آنها را پیدا کرده است. اما از آنجایی که از سوی سعید تهدید شده بود، راز این خانه را فاش نکرد و به پلیس و شوهرش گفت که مریم خواهر سعید، دوستش است و در این مدت در خانه دوستش می مانده است. این زن ادعا کرد که سعید در آن هفت روز به او تعرض و حتی از این کارش فیلم تهیه کرده بود و برای اینکه آن فیلم منتشر نشود، این زن راز خانه را فاش نکرد.

اين اظهارات تاییدی بود بر صحبت‌های دو قربانی اصلی این ماجرا؛ این در حالی است که قربانیان این پرونده همگی می‌گفتند سعید با یک گوشی طلایی‌رنگ از آنها فیلم سیاه تهیه کرده بود. در صورتی که وقتی سعید را دستگیر کردند، او یک گوشی قدیمی و معمولی داشت. مواجهه حضوری سعید و خواهرش با هم صورت گرفت. خواهر سعید همچنان صحبت‌های قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت که برادرش با پیچ‌گوشتی آن دختر را به قتل رساند، اما سعید باز هم منکر ماجرا شد و گفت که دخترها دست به این جنایت زده‌اند.

سه بار محاکمه

پرونده این جنایت همچنان در دادسرای جنایی پایتخت تحت رسیدگی قرار دارد. پرونده تعرض و تجاوزهای سعید نیز به دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد. اتهام اول سعید، قتل و حبس غيرقانوني دختران و تهديد آنها بود. اتهام دیگرش تجاوز و آزار و اذيت. سعید سه بار در شعبه ششم دادگاه به اتهام سه بار تجاوز و ارتباط نامشروع پای میز محاکمه رفت. او همچنان منکر ماجرای قتل و تجاوز شد و گفت که با این دختران در ارتباط بوده است. در حالی است که مدارك موجود در گواهي پزشكي‌قانوني و اظهارات شكات و خواهر سعيد نشان می‌دهد که او دختران فراري را به خانه آورده و با زور و تهديد به آنها تجاوز مي‌كرده است.

مسعود افرازه، وکیل شكات درباره پرونده موکلش گفت: «وقتی در جریان این پرونده قرار گرفتیم، من و همکارم محمود حاج‌لویی داوطلبانه وکالت شکات پرونده را بر عهده گرفتیم. پس از بررسی‌های لازم، درنهایت پرونده تعرض و آدم‌ربایی به دادگاه کیفری ارسال شد. اما پرونده قتل همچنان در دادسرا تحت بررسی است. پس از جلسات متعدد، هیأت قضائی با توجه به درخواست شکات و مدارک موجود در پرونده حکم این پرونده را صادر كردند. سعيد ايرواني به اتهام سه فقره زناي به عنف نسبت به شكات به يك بار اعدام به‌عنوان حد شرعي محكوم شد. این حکم تا 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است. اگر یکی از طرفین اعتراض کند، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال می‌شود، ولی اگر اعتراض نکنند، قطعی و قابل اجرا خواهد بود.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.