طوفانی که فلوریدا را بلعید

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ جمعه 30 سپتامبر 2022

میزان ویرانی طوفان ایان روز پنجشنبه مشخص شده است، چراکه مردم جنوب‌غربی فلوریدا که بدون برق، آب آشامیدنی یا خانه‌های قابل سکونت باقی مانده‌اند، شروع به ارزیابی خسارات کردند. فرماندار ران دیسانتیس عنوان کرده که بهبود شرایط یک سال طول خواهد کشید.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ طوفان سهمگین «ایان» که یکی از قوی‌ترین طوفان‌های ثبت‌شده در آمریکاست باعث به راه‌افتادن سیلاب‌ در خیابان‌های ایالت فلوریدا شد، برق بیش از 2میلیون نفر را قطع و باعث واردشدن خسارت‌های فاجعه‌بار در این ایالت شد. سی‌ان‌ان امروز جمعه گزارش داده برق 2.2 میلیون مشترک در این ایالت قطع شده است. ساعاتی قبل‌تر، گزارش‌ها حاکی از آن بود که نزدیک به 2.6 میلیون مشترک در اثر طوفان بدون برق مانده‌اند.

نیویورک‌تایمز 

یک مسیر سراسر خرابه در فلوریدا؛ نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره پیامدهای ناشی از سیل شدید در ایالت فلوریدا به نقل از یکی از اهالی این منطقه نوشته «سعی کردم از در جلوی خانه بیرون بیایم. باز نمی‌شد، چون آن طرف آب زیادی جمع شده بود.» جسیکا مورفی، ساکن اورلاندو، فلوریدا که از پنجره خانه‌اش بیرون رفته و در طول سیلاب ناشی از طوفان ایان به مکان امنی شنا کرده است، از ساعت‌های سخت و نفسگیر رویارویی با خشم طبیعت می‌گوید.

میزان ویرانی روز پنجشنبه طوفان ایان مشخص شده است، چراکه مردم جنوب‌غربی فلوریدا که بدون برق، آب آشامیدنی یا خانه‌های قابل سکونت باقی مانده‌اند، شروع به ارزیابی خسارات کردند. فرماندار ران دیسانتیس عنوان کرده که بهبود شرایط یک سال طول خواهد کشید. طوفان جاده‌ها را پودر، درختان را واژگون، ویترین‌های مرکز شهر را نابود و ماشین‌ها را شناور کرد و مردم زخمی و کاملا خیس را آواره از خانه‌ها و مشاغل ویران‌شده بر جای گذاشت.

 

گاردین

پیامدهای ناشی از آشفتگی در بازارهای مالی انگلیس همچنان در صدر اخبار روزنامه‌هاست. گاردین گزارش می‌دهد که نخست‌وزیر لیز تراس پس از ناکامی در اطمینان بخشیدن به بازارها در مورد برنامه‌های اقتصادی خود، قرار است «مذاکرات اضطراری» با رئیس دفتر مسئولیت بودجه، ناظر مالی بریتانیا برگزار کند. این روزنامه به نقل از یک منبع دولتی می‌گوید که این جلسه «مانند تلاش برای خواندن کتابچه راهنمای یک وسیله بعد از خراب‌شدن آن است.»

دیلی‌میل

دیلی‌میل می‌گوید که خانم تراس «عهد کرده که برنامه‌هایش را با وجود پیامدهای احتمالی انتخاباتی ادامه دهد.» در مصاحبه‌هایی که تعدادی از ایستگاه‌های رادیویی محلی بی‌بی‌سی در روز پنجشنبه با نخست‌وزیر انجام دادند، به نقل از او آمده است: «ما مجبور بودیم برای رشد اقتصاد خود اقدامی فوری انجام دهیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.