وضعیت اورژانسی در اورژانس؛ 3 هزارآمبولانس نیازمند نوسازی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور فرسوده است که نوسازی آن ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش شهروند آنلاین، دکتر جعفر میعادفر در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در شهرستان اسفراین خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نوسازی ناوگان آمبولانس در کشور  از دغدغه های این نهاد است و همواره پیگیر جذب اعتبار برای رفع این مشکل هستیم.

او افزود: فرسودگی آمبولانس‌ها مربوط به تمامی مناطق کشور است و محدود به استان خاصی نیست.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مربوطه، هر سال یک هزار دستگاه آمبولانس وارد کشور می شود تا جایگزین سه هزار دستگاه فرسوده شود.

او عنوان کرد: تاکنون تامین اعتبار یک هزار دستگاه آمبولانس مصوب و تا پایان امسال نیز تخصیص می‌یابد.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: همچنین با موافقت دولت، نیکوکاران می‌توانند در این امر مشارکت کنند و یک هزار دستگاه آمبولانس را وارد کنند که در این صورت از عوارض گمرکی معاف خواهند شد و حدود ۴۰ درصد هزینه آمبولانس پایین خواهد آمد.

رئیس اورژانس کشور شامگاه جمعه در سفر به خراسان شمالی از بخش اورژانس بیمارستان امام علی(ع) و پایگاه شماره یک اورژانس بجنورد بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این پایگاه‌ها قرار گرفت.

جعفر میعادفر در این بازدید ۲ دستگاه شوک خودکار آی ای دی (AED) به اورژانس خراسان شمالی اهدا و دستور تامین یک دستگاه موتورسیکلت اورژانس را صادر کرد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد و این استان دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه خیزی نیز، به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است.

اکنون ۴۷ پایگاه امداد و نجات در خراسان استان فعال است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.