موتورسیکلت‌هایی که رئیس را به دام انداخت!

پرونده عجیبی که مفتوح باقی مانده؛ آیا ناظمی از سمتش کنار می‌رود؟

وزارت ورزش هنوز اقدامی درباره پرونده رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی انجام نداده تا شایعات زیادی به گوش برسد.

به گزارش شهروندآنلاین، اگرچه دو سال و نیم از دوران ریاست مازیار ناظمی بر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی باقی مانده، اما شایعات زیادی درباره تخلفات این رئیس به گوش می‌رسد و حالا حتی گفته می‌شود که ممکن است او زودتر از موعد صندلی خود را ترک کند.

پرونده تخلفی که گفته می‌شود درباره او وجود دارد، به دوران سرپرستی مازیار ناظمی برمی‌گردد. این رئیس از 5 بهمن 98 به عنوان سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کار خود را شروع کرد و اتفاقاتی را رقم زد که حالا برای خودش دردسرساز شده است.

ماجرا چیست؟

موضوع پرونده مربوط به خرید و واردات موتورسیکلت سنگین (۲۵۰ سی‌سی به بالا) است، موتورسیکلت‌هایی که با تعرفه‌های ورزشی ۶ درصد و با برگ سبز گمرکی و به صورت قانونی وارد می‌شوند، اما مبالغ خرید و فروش آنها در بازار به دلیل انحصاری بسیار بالاتر است.

در همین زمینه و در گزارش سازمان بازرسی کل کشور تاکید شده است: «طبق تصویب‌نامه سال ۱۳۹۰ هیات وزیران ورود و ترخیص موتورسیکلت فقط جهت استفاده در پیست موتوسواری به شرط عدم تردد در شهرها پس از اخذ گواهی از وزارت ورزش و با رعایت سایر مقررات مجاز است. لکن در اعطای امتیاز به اشخاص برای خرید و واردات موتورسیکلت سنگین (۲۵۰ سی‌سی به بالا) ایراداتی مشاهده شده است.»

در ادامه این گزارش به ایرادات وارده اشاره شده از جمله ثبت تقاضای بیش از ۱۰۰ نفر برای خرید و واردات موتورسیکلت سنگین که قریب به اتفاق آنها دارای سابقه در این رشته نبوده‌اند و همچنین نادیده گرفته شدن معیار شناسایی و انتخاب اشخاص برای اعطای امتیاز. (افراد برای اعطای امتیاز باید از طریق استان و هیات‌های مربوط اقدام کنند، در حالی که افراد مورد نظر بر اساس سلیقه رئیس و دبیر فدراسیون انتخاب شده‌اند.)

همچنین برخی مسائل دیگر از جمله صدور متوالی کارت عضویت در سال 99 و نحوه استفاده از موتورسیکلت‌های بالای 250 سی‌سی مورد توجه قرار گرفته است.

سازمان بازرسی به موضوع ورود کرد

در بخشی از گزارش سازمان بازرسی کل کشور هم به تخلفات مالی انجام شده در مورد خرید و واردات مورتورسیکلت‌های سنگین اشاره شده است. در این بخش با تاکید بر اینکه طبق ماده سه دستورالعمل چگونگی استفاده از تسهیلات جهت واردات موتورسیکلت ورزشی و کارتینگ مبالغی تحت عنوان همیاری از هر فرد اخذ می‌شود  که این مبلغ برابر ۱۵ درصد ارزش فوق در نظر گرفته شده است، به ایرادات وارده اشاره شده است.

دوران ناظمی به سر می‌آید؟

مازیار ناظمی برابر این اتهامات و ابهامات مطرح شده، دفاعیاتی داشته که البته مورد قبول واقع نشده است، چرا که هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان نهاد ریاست جمهوری با ملاحظه اسناد و مدارک موجود در پرونده و همچنین دفاعیات مازیار ناظمی در لایحه دفاعیه و دفاع حضوری در جلسه رسیدگی، وقوع تخلف را محرز تشخیص داده و رأی نهایی خود را مبنی بر «محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی» اعلام کرده است.

زمان رأی پرونده مازیار ناظمی مربوط به ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری است. در پایان این رأی تاکید شده که «رأی صادره تا سه ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است».

این رأی ۶ تیرماه به وزارت ورزش و معاونت مدیریت و منابع وزارت ورزش ابلاغ شده است. در این ابلاغیه با اعلام رأی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان نهاد ریاست جمهوری – محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی- تاکید شده که ظرف مدت زمان ۳۰ روز از تاریخ صدور رأی نسبت به اجرای آن اقدام شود.جالب اینجاست که ناظمی همچنان به کار خود در فدراسیون موتورسواری ادامه می‌دهد.

او در این‌باره به خبرگزاری مهر گفته است: «در دوره سرپرستی من تمام مبالغ همیاری بر اساس دستورالعمل فوق و طبق رویه سابق انجام شد. دو نامه محرمانه‌ مردادماه سال ۹۹ دریافت کردم و غیر از این هیچ مکاتبه‌ دیگری از طرف وزارتخانه، حراست فدراسیون، خزانه‌دار، سازمان بازرسی و … مبنی بر هشدار و تذکر تخطی در این روند نداشتم. در واقع تمام اقدامات طبق دستورالعملی که قبل از من و در دوره رئیس قبلی فدراسیون به تصویب رسیده بود، انجام شده است. بنابراین حق خود می‌دانستم که نسبت به رأی اعتراض داشته باشم و دستور توقف آن را بگیرم که انجام شد.» بنابراین پرونده‌ای که کنار رفتن مازیار ناظمی از ریاست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی را تهدید می‌کند همچنان مفتوح است و هر زمان امکان رأی صار شده در آن وجود دارد، مگر اینکه این رأی به طور کان لم یکن اعلام شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.