از کودکان در فضای مجازی محافظت کنید/ پوتین غرب را دشمن روسیه دانست

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، اول اکتبر 2022

گاردین روز شنبه، اول اکتبر، بر تحقیقاتی که می‌گوید پست‌های مضر در رسانه‌های اجتماعی منجر به مرگ مولی راسل 14 ساله  شده، متمرکز است.«پوتین در سخنانی بی‌پروا، غرب را دشمن روسیه دانست» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و تایمز به شرح زیر است:

گاردین

گاردین بر تحقیقاتی که می‌گوید پست‌های مضر در رسانه‌های اجتماعی منجر به مرگ مولی راسل 14 ساله  شده، متمرکز است.

به گزارش این روزنامه: «پس از اینکه تحقیقات نشان داد محتوای آنلاین مضر در مرگ مولی راسل نقش داشته است، پدر این نوجوان، بزرگ‌ترین شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی جهان را به «پول‌سازی از بدبختی و مصیبت» متهم کرد. پزشکی قانونی به این نتیجه رسید که این نوجوان لندنی در سال 2017 بر اثر آسیب‌رساندن به خود، در حالی که از افسردگی و آثار منفی محتوای آنلاین رنج می‌برد، جان باخت.»

نیویورک‌تایمز

«پوتین در سخنانی بی‌پروا، غرب را دشمن روسیه دانست» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «ولادیمیر وی. پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، روز جمعه (30 سپتامبر) تاکید کرد که روسیه چهار منطقه اوکراین را ضمیمه خاک خود خواهد کرد و در یک سخنرانی که نشانه تشدید جنگ مسکو علیه اوکراین بود، ایالات متحده را به شرارت متهم کرد. در شرایطی به‌شدت تقابلی، او روسیه را در موقعیت جنگ با نخبگان (الیت) غربی که «دشمن» قلمدادشان کرد، دانست.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «طوفان «یان» با سرعت 155 مایل در ساعت، ساختمان‌ها، از جمله بخشی از یک ایستگاه خدماتی در فورت مایرز، فلوریدا را از هم پاشید.»

تایمز

تمرکز بر مقررات ایمنی آنلاین موضوع گزارش اصلی روزنامه تایمز است همراه با تصویری از مولی راسل.

به گزارش این روزنامه، پس از حکم مهم درباره مولی راسل، دیروز، 30 سپتامبر، شاهزاده ولز فشار بر شرکت‌های فناوری و دولت را افزایش داد تا کودکان را در فضای آنلاین ایمن نگه دارند. در این گزارش آمده: «شاهزاده ویلیام گفت هیچ پدر و مادری نباید از چنین مصیبتی که خانواده مولی به آن دچار شدند، در رنج باشند و شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی باید تا کار از کار نگذشته، امنیت کودکان را در نظر بگیرند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.