پلیس استادیوم را قتلگاه هواداران فوتبال کرد/ همبرگر دشمن افسردگی!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 3 اکتبر 2022

«هجوم مرگبار برای خروج در حالی که پلیس گاز اشک‌آور شلیک کرد» و «پس از مرگ 125 نفر در استادیوم فوتبال در اندونزی، افسران شورش مرکز توجه‌اند» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز در روز دوشنبه، 3 اکتبر 2022 است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین و دیلی استار به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«هجوم مرگبار برای خروج در حالی که پلیس گاز اشک‌آور شلیک کرد» و «پس از مرگ 125 نفر در استادیوم فوتبال در اندونزی، افسران شورش مرکز توجه‌اند» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

در این گزارش آمده: «قرار بود این، فرصتی شادی‌بخش برای طرفداران «آرما اف سی»، محبوب‌ترین تیم فوتبال در شهر مالانگ در اندونزی باشد. ده‌ها هزار جوان -که خود را «آرمانیا» می‌نامند- شنبه‌شب ورزشگاه کانجوروهان را پر کرده بودند، به این امید که تیم‌شان را ببینند که تیم «پرسبایا سورابایا» را شکست می‌دهد؛ اما آرما باخت، 3  بر 2، و هواداران عصبانی به زمین هجوم بردند. اتفاقی که پس از آن رخ داد به یکی از فجایع مرگبار استادیوم‌های ورزشی در تاریخ تبدیل شد: شاهدان گفتند افسران پلیس شروع به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت جمعیت و ضرب و شتم هواداران با باتون کردند و در عجله برای فرار از استادیوم، هواداران مقابل خروجی‌های باریک انباشته شدند و زیر دست و پا ماندند. گزارش شده حداقل 125 نفر تا یکشنبه‌شب جان خود را از دست داده‌اند. این فاجعه توجه‌ها را به استفاده پلیس محلی از گاز اشک‌آور در چنین استادیوم پرجمعیتی معطوف کرده است.»

گاردین

در حالی که وزیر دارایی بریتانیا خود را برای دفاع از برنامه‌های اقتصادی دولت در کنفرانس حزب محافظه‌کار در شهر بیرمنگام آماده می‌کند، صفحات اول روزنامه‌های این کشور در روز دوشنبه، 3 اکتبر 2022، پر از صحبت درباره شورش و طغیان محافظه‌کاران است.

گاردین می‌گوید: «طنین بلند طبل نارضایتی بر کنفرانس محافظه‌کاران سایه افکنده است؛ همزمان برخی از نمایندگان مجلس به دلیل ترس از اینکه محافظه‌کاران بار دیگر به عنوان «حزب بد» شناخته شوند، تهدید به شورش تمام‌عیار می‌کنند. در عین حال، کواسی کوارتنگ، وزیر دارایی بریتانیا، دوشنبه متعهد خواهد شد که با آنچه او طرحی «معقول و درست» می‌خواند، کار را دنبال کند.»

تصویر اصلی نخست‌وزیر بریتانیا و وزیر دارایی‌اش را نشان می‌دهد.

دیلی استار

دوشنبه، سوم اکتبر 2022، روزنامه بریتانیایی دیلی استار تصویری از همبرگری غول‌پیکر در صفحه نخست خود چاپ کرد که با تیتر «غذای لذت‌بخش» همراه است.

این گزارش با استناد به یک یافته غیرمنتظره از تحقیقی جدید می‌گوید که غذاهای فست‌فود ممکن است به جلوگیری از افسردگی کمک کنند. در گزارش این روزنامه آمده است: «روانپزشکان گفته‌اند همبرگرها می‌توانند افسردگی را از بین ببرند و ما را خوشحال کنند!»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.