چه مقدار مایعات در روز باید مصرف کنیم؟

میزان توصیه شده مایعات حدود ۳.۷ لیتر برای مردان و۲.۷ لیتر برای زنان در طی روز است

البته این شامل همه نوشیدنی‌ها (نه فقط آب) و حتی مایعات موجود در غذا می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بنابر تحقیقات جدید، نوشیدن هشت لیوان آب در روز طی سال‌های عمر می‌تواند خطر نارسایی قلبی را ۲۵ سال عقب بیاندازد. ناتالیا دمیتریوا، محقق و نویسنده این مطالعه گفت: یافته‌ها که در تاریخ ۲۴ اوت در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا ۲۰۲۱ ارائه شد، نشان می‌دهد که حفظ هیدراتاسیون خوب در بدن می‌تواند باعث کند شدن یا حتی جلوگیری از تغییرات درون قلب شود، تغییراتی که منجر به نارسایی قلبی می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهد ما باید به میزان مایعاتی که هر روز مصرف می‌کنیم توجه بیشتری کرده و اگر متوجه شدیم که این نوشیدنی را کم مصرف می‌کنیم، اقدامی تحولی انجام دهیم.

اما چقدر آب کافی است؟ بنا بر اعلام آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی، میزان توصیه شده مایعات حدود ۱۵.۵ فنجان (۳.۷ لیتر) برای مردان و ۱۱.۵ فنجان (۲.۷ لیتر) مایعات برای زنان در روز است. این شامل همه نوشیدنی‌ها (نه فقط آب) و حتی مایعات موجود در غذا می‌شود. حدود ۲۰ درصد از مایعات دریافتی شما از طریق غذا تامین می‌شود.

هرچه میزان آب بدن شما بیشتر باشد، سدیم سرمی شما کمتر خواهد بود. ماریا مونتیس، متخصص قلب و نارسایی قلبی در کلینیک کلیولند اوهایو، در این زمینه می‌گوید: این آزمایش بخشی از آزمایش خون سالانه معمول است. ما از آن به همراه نشانگرهای آزمایشگاهی دیگر که عملکرد کلیه را بررسی می‌کند برای ارزیابی وضعیت هیدراتاسیون شخص استفاده می‌کنیم.

به گفته نویسندگان این تحقیق، هنگامی که مردم مایعات کمتری می‌نوشند و غلظت سدیم سرم افزایش می‌یابد، بدن تلاش می‌کند تا آب را حفظ کند، و سپس فرآیندهای فعال در ایجاد نارسایی قلبی را فعال می‌کند. نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب آنطور که باید پمپاژ نمی‌کند. طبق اعلام انجمن قلب آمریکا (AHA) هنگامی که فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود، سلول‌های بدن به اندازه کافی خون دریافت نمی‌کنند بنابراین فرد دچار خستگی و تنگی نفس شود.

برای تعیین اینکه آیا هیدراتاسیون (با اندازه‌گیری میزان سدیم سرم در بدن) می‌تواند پیش‌بینی کننده نارسایی قلبی در ۲۵ سال آینده زندگی فرد باشد، محققان بیش از ۱۵ هزار نفر را در سنین ۴۴ تا ۶۶ سال مورد بررسی قرار دادند. محققان بیش از پنج بار افراد شرکت‌کننده را در سن ۷۰ تا ۹۰ سالگی مورد ارزیابی قرار دادند. ۲۵ سال بعد، هر یک میلی‌لیتر غلظت سدیم سرم با ۲۰ درصد افزایش خطر هیپرتروفی بطن چپ و ۱۱ درصد افزایش خطر نارسایی قلبی همراه بود.

نوشیدن مقدار زیادی آب و محدود کردن نمک تنها یکی از اجزای حفظ سلامت قلب است. اگرچه آب‌رسانی می‌تواند نقش داشته باشد، اما این تنها یک جنبه در جلوگیری از نارسایی قلبی است. مهم است که توجه داشته باشیم که شایع‌ترین عوامل خطر برای ایجاد نارسایی قلبی همچنان فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر است. این عوامل با رژیم غذایی سالم، کنترل فشار خون و اجتناب از جمع‌آوری سموم اضافی در بدن کاملاً قابل اصلاح هستند./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.