تدابیر اعتراضی دانمارک برای جام جهانی قطر

بنابر اعلام فدراسیون فوتبال دانمارک بازیکنان این کشور بدون خانواده‌ خود راهی جام‌جهانی می‌شوند

اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک بدون خانواده‌های خود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ سفر خواهند کرد، زیرا اتحادیه فوتبال دانمارک می‌خواهد فعالیت‌های خود را در قطر در اعتراض علیه سابقه حقوق بشر این کشور به حداقل برساند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ فدراسیون فوتبال دانمارک درباره این اتفاق تصریح کرد در گذشته همیشه در جام‌های جهانی همسران بازیکنان نیز با تیم سفر می‌کردند اما ما این سفرها را برای جام جهانی قطر لغو کرده‌ایم. قطر با انتقاد شدید گروه‌های حقوق بشر و رسانه‌ها به دلیل رفتارش با کارگران مهاجر مواجه شده است.

تحلیل روزنامه گاردین در فوریه ۲۰۲۱ به این نتیجه رسید از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۶۵۰۰ مهاجر از جنوب آسیا در قطر جان باخته‌اند و سازمان بین‌المللی کار گفته است قطر به اندازه کافی مرگ کارگران را گزارش نمی‌کند. البته این در حالی است که سازمان دهندگان جام جهانی قطر این ادعا را رد کرده‌اند.

به ادعای دولت سیستم کار در این کشور در حال پیشرفت است اما گزارش سال ۲۰۲۱ عفو بین‌الملل مبنی بر اینکه هزاران کارگر مهاجر همچنان مورد استثمار قرار می‌گیرند را رد کرد.

هفته گذشته همچنین از لباس‌های دانمارک برای جام جهانی رونمایی شد که یک دست قرمز، سفید و مشکی هستند و این به خاطر اعتراض به شرایط قطر این اقدام صورت گرفته است. دانمارک در اولین دیدار خود در جام جهانی باید برابر تیم ملی تونس قرار گیرد./ایسنا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.