زمین لرزه وحشتناک خوی را لرزاند

این زمین لرزه ساعت ۳:۵۱:۲۸ در عمق ۱۰ کیلومتری و در 7 کیلومتری شهر خوی رخ داد

امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، با اشاره به زمین لرزه ۵.۴ ریشتری امروز (چهارشنبه ۱۳ مهرماه) در خوی و بیش از ۲۴ پس لرزه، گفت: این زمین لرزه در ساعت ۳:۵۱:۲۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که تیم‌های ارزیاب و امدادی بلافاصله در محل حضور یافتند و کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال آماده باش در آمدند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه ترک‌هایی در برخی واحدهای مسکونی روستایی گزارش شده است، افزود: خوشبختانه از این زمین لرزه تلفات جانی گزارش نشده است.

جعفری گفت: در پی زمین لرزه خوی ۲۸۰ نفر مصدوم شدند که ۲۱۰ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۷۰ نفر بستری شدند که خوشبختانه وضع عمومی آنها خوب است. میزان خسارات مالی این زمین لرزه در دست بررسی است.

همچنین اسماعیل سالم خویی دبیر ستاد بحران شهرستان خوی با اعلام جزئیات زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی گفت: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته است اما خسارت زیادی به منازل مسکونی زده است. در پی وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری متاسفانه دو باب خانه مسکونی بصورت کامل تخریب شده است.

او از وارد شدن خساراتی به برخی از منازل مسکونی و تجاری خبرداد و افزود: تاکنون ۲۶۵نفر از شهروندان به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند و خسارات در دست بررسی است. بعد از وقوع زمین لرزه امروز تاکنون ۲۵ پس لرزه دیگر در خوی رخ داده است.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۸.۰۵ درجه عرض جغرافیایی و ۴۵.۰۱ درجه طول جغرافیایی ثبت شده است. کانون رومرکز این زمین‌لرزه در 7 کیلومتری خوی، 29 کیلومتری ایواوغلی و 37 کیلومتری تسوج (آذربایجان شرقی) بوده است./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.