آخرین جزئیات زلزله در آوج قزوین

اعزام پنج تیم ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام ۵ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر به منطقه آوج قزوین خبر داد.

محمدباقر محمدی گفت: ساعت 15 و 4 دقیقه امروز شنبه 3 آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر، آوج استان قزوین را لرزاند.

وی افزود: بلافاصله ۳ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر از استان قزوین و 2 تیم ارزیاب از استان همدان به محل وقوع زمین لرزه اعزام شد.

تشریح فعالیت‌های امدادی در آوج

اسماعیل نجار  نیز درباره جزئیات زلزله رخ داده در منطقه آوج اظهارکرد: این زلزله با بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۱۵:۰۴ ظهر امروز در منطقه آوج در استان قزوین رخ داد که بلافاصله درپی آن تیم‌های ارزیاب و امدادی به محل حادثه اعزام شده و بررسی های خود را آغاز کردند که گزارش اولیه آنان حاکی از وارد شدن خسارات به برخی از خانه‌های روستایی است.

نجار با بیان اینکه این حادثه تاکنون خسارت جانی اعم از آسیب دیدگی یا مرگ نداشته است، گفت: دو دقیقه قبل از این زلزله پیش لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در همین محدوده رخ داد که این موضوع موجب افزایش هوشیاری مردم شده بود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مردم نگرانی از زلزله نداشته باشند، گفت: همواره باید در برابر زلزله آماده بود و آمادگی داشت. در این مورد توصیه ما به ساکنان این مناطق این است که آمادگی خود را در برابر زلزله حفظ کنند. اما نگرانی جدی هم بابت آن نداشته باشند به ویژه آنکه وقوع چندین پس لرزه بعد از وقوع این زلزله نشان می‌دهد که زلزله اصلی همان زلزله ۵.۴ ریشتری بوده است.

به گفته وی، آمادگی تیم های امداد ونجات در مناطق متاثر از زلزله در استان های قزوین و همدان ادامه دارد.

زلزله خسارات جانی و مالی برجای نگذاشت

فرماندار شهرستان آوج گفت: زمین لرزه‌ای که دقایقی قبل به بزرگی ۵.۴ ریشتر با مرکزیت آوج استان قزوین را لرزاند هیچ خسارات جانی و مالی در این شهرستان برجای نگذاشت.

نصرت الله علیرضایی  افزود: به محض وقوع این زمین لرزه، تکان‌های شدیدی در دو مرحله در سطح شهرستان به وقوع پیوست. وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه، تیم‌های ارزیابی از دهیاران و بخشداران در چهارگوشه شهرستان وارد عمل شدند و خوشبختانه با بررسی صورت گرفته مشخص شد این زلزله هیچ گونه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است. این زمین لرزه در مناطقی از استان البرز و تهران احساس شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.