آماده‌باش هلال‌احمر آذربایجان غربی

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد امروز در آذربایجان غربی، حوالی خوی، ۱۲ تیم هلال‌احمر به منطقه حادثه‌دیده اعزام شده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین موسوی اظهار کرد: زلزله ۵.۴ ریشتری ساعت ۳:۵۱ بامداد امروز، ۱۳ مهرماه، عمق ۱۰ کیلومتری زمین در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی را لرزاند. در پی این حادثه تاکنون ۱۲ تیم ارزیاب و عملیاتی هلال‌احمر به محل اعزام شده‌اند‌.

او افزود: پس از این حادثه ارتباط با فرمانداری‌ها و دهیاری‌های نزدیک کانون زلزله برقرار و اعضای خانه‌های هلال استان نیز برای ارزیابی حادثه فعال شده‌اند.

موسوی گفت: براساس گزارش‌های دریافتی، منطقه متاثر از حادثه بخش دیزج دیز و شور بلاغ بوده و تا این لحظه دیوار برخی منازل دچار ترک خوردگى شده و همچنین در روستای سید تاج الدین سه باب خانه قدیمی و خالی از سکنه تخریب شده است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر افزود: در شهرستان‌های خوی و سلماس وضعیت قرمز اعلام شده و شهرهای معین نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

یادآور می‌شود این زمین‌لرزه تاکنون ۱۸ پس‌لرزه داشته و براساس گزارش شبکه بهداشت استان؛ تا این لحظه  ٢٣٠ حادثه‌دیده در خوی و ٣٥ نفر در سلماس به مراکز بهداشتی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.