آزمون موفقیت‌آمیز ایران در فضا

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: فضا جزء لاینفک زندگی امروز و آینده بشر است و هر کشوری که می‌خواهد در جهت توسعه پایدار عمل کند، ناگزیر باید به سمت فضا حرکت کند.

به گزارش شهروند آنلاین «حسن سالاریه» در مراسم افتتاح هفته جهانی فضا با اشاره به اهمیت و نقش علوم و فناوری فضایی در بهبود شرایط زندگی و توسعه پایدار، افزود: مدیریت شهری و روستایی، مدیریت منابع آبی، منابع کشاورزی، معدنی، محیط زیست، ارتباطات، علوم و اکتشافات نوین، شناسایی منابع طبیعی در سایر کرات و مهیا کردن شرایط مناسب برای زندگی بشر در آینده، بدون بهره‌برداری از فضا میسر نخواهد بود.

سالاریه تاکید کرد: در حال حاضر، مدیریت، حکمرانی و تامین امنیت کشورها بدون حضور در عرصه فضا و استفاده از پایش‌های ماهواره‌ای در سطح زمین امکان‌پذیر نیست.

او افزود: امروزه، در اختیار قرار دادن منابع فضایی به کشورها و رقابت بر سر سلطه در فضا از حالت انحصاری خارج شده و همه کشورها برای اینکه آینده خود را بسازند ناگزیر به استفاده از مواهب فضا هستند.

رئیس سازمان فضایی ایران، آزمون موفقیت آمیز زیرمداری بلوک انتقال مداری سامان و عملکرد موفق تمامی اجزای زیرسیستم این سامانه در آستانه هفته جهانی فضا را نقطه عطفی برای حوزه فضایی کشور عنوان کرد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران نیز به عنوان نهادهای حاکمیتی در عرصه فضا در کشور تاسیس شده اند و دستیابی به فناوری بومی فضایی از جمله ماموریت‌های جدی این دو نهاد است.

او افزود: بسیاری از نهادها و شرکت‌های خصوصی نیز در این عرصه شکل گرفته و به ارائه خدمات می‌پردازند.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: هر جایی که صنعتی پیشرفت کرده است، یکی از عوامل پیشران آن صنعت فضایی بوده است و سرریز فناوری فضایی در همه عرصه‌ها و صنایع کاربرد دارد.

او افزود: صنعت فضایی به دلیل ماهیت بین‌رشته‌ای آن از جذاب‌ترین عرصه‌ها برای جذب نیروی انسانی نخبه است و به همین منظور جذب، به‌کارگیری و حمایت از نیروهای نخبه از برنامه‌های اصلی سازمان و پژوهشگاه است.

سالاریه تاکید کرد: با حضور بیش از پیش نخبگان صنعت فضایی، بتوانیم جایگاه درخوری را برای صنعت فضایی کسب کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از تیم المپیاد نجوم ایران که توانسته بود مقام های اول و دوم المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک سال ۲۰۲۲ را کسب کند گفت: سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران خانه این جوانان نخبه کشور است و ما با علاقه فراوان برای حمایت و همراهی آنها از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی مردم، توجه به ماهیت علم، ترویج و جاری‌سازی آن در زندگی تمامی اقشار جامعه به‌عنوان یک نیاز اساسی شناخته‌شده است.

سالاریه در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا ۱۴۰۱ آزمون موفقیت آمیز زیرمداری بلوک انتقال مداری سامان و عملکرد موفق تمامی اجزای زیرسیستم این سامانه در آستانه هفته جهانی فضا را نقطه عطفی برای حوزه فضایی کشور عنوان کرد.

در این مراسم نیز از احمد دالکی به خاطر یک عمر فعالیت های ارزشمند علمی و ترویجی در حوزه فضایی تقدیر شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.