وزیر آموزش و پرورش:سند ۲۰۳۰ نه،سند تحول بنیادین

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش ما اجرا نمی‌شود، گفت: سند تحول بنیادین مهمترین سند بالادستی ما محسوب می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان برگزیده استان قزوین گفت: سند ۲۰۳۰ به هیچ عنوان در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود.جوانان آموزش دیده به عنوان رهیار تحول آموزش داده می‌شوند تا گفتمان سازی انقلاب را ترویج دهند و زمینه برای اجرای مناسب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اجرای این سند تحول خوبی را به نظام تعلیم و تربیتی ما می‌بخشد.

نوری در ادامه با اشاره به قرارگیری در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: همکاران ما در طول ۵۲ هفته آموزشی، اجرای ۲۰ دوره آموزش تربیتی در حوزه دانش بنیان را در نظر دارند.

او با بیان اینکه به دنبال پیاده سازی حکمرانی شایسته تربیتی هستیم، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش یکی از پایه‌های مهم حکمرانی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

نوری گفت: نگاه ما به نظام تعلیم و تربیت یک نگاه مترقی از بعد انسان شناسی و کنش گری اجتماعی است و مطابق با دستورات دینی ما دانش آموز خود یک پژوهشگر است، اما در دیدگاه غربی معلم پژوهشگر بوده و دانش آموز باید دنبال او باشد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش ما اجرا نمی‌شود، گفت: سند تحول بنیادین مهمترین سند بالادستی ما محسوب می‌شود و مهمترین هدف ما ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی از طریق اجرای این سند و ایجاد تعالی در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همه سعی خود را به کار گرفته ایم تا جهاد علمی را در کشور به پیش ببریم و در حوزه تهذیب نفس نسل‌های آینده موفق عمل کنیم.

نوری گفت: زمینه تعلیم و تربیت فناورانه در کشور وجود دارد، اما پیش نیاز انجام این کار تقویت بعد حکمرانی آموزش و پرورش است و با حرکت، توسعه ایجاد می‌شود بنابراین باید فعالیت‌های توسعه‌ای در کشور، آموزش و پرورش باشد.

او در ادامه با بیان اینکه خوشحالم در قزوین شهری که دارای بزرگ مردان زیادی از جمله شهید رجایی بوده، حضور دارم، افزود: هیچ وقت به شهید رجایی نخواهیم نرسیم، زیرا ایشان کار‌های را برای تربیت معلم انجام داد که کسی انجام نداد.

نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت جامعه، گفت: دوره‌های آموزشی لازم برای معلمان ارائه می‌شود و این دوره‌ها باید جذابیت لازم را داشته باشند تا مورد استقبال قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حوزه فناورانه نیز باید با استفاده از ظرفیت شبکه سازی، معلمانی تربیت شده و در سطوح استانی توزیع شوند که این مساله مورد توجه وزارتخانه است.

او افزود: رتبه بندی معلمان شروع شده و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم می‌خورد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوادث اخیر ارتباط با دانش آموزان موجب اقناع آنها می‌شود و باید توجه داشت که برخی مسائل کلید واژه‌ای است و نیاز به آموزش ندارد.

او با بیان اینکه دانش آموزان را باید دریابیم و در محیط مدرسه نباید زیاد امر و نهی حاکم باشد، افزود: اولیا هم باید کمک حال معلمان باشند و از ظرفیت آن‌ها برای حکمرانی تربیتی مطلوب استفاده مناسب کنیم.

نوری با بیان اینکه امروز رسانه مرجع قرار داده شده است، افزود: این در حالی است که مرجع تربیتی کودکان باید نهاد مدرسه و خانواده باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در روز‌های اخیر تعدادی از دانش آموزان در فضا‌هایی قرار گرفتند که دشمن مورد نظرش بوده و نوک تیز حملات دشمنان دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی و آموزشی است که فضای تربیتی و دانش بنیان کشور در آن قرار دارد.

نوری تصریح کرد: دشمن می‌خواهد فرزندان ما درس نخوانند و از فضای رشد عقب بمانند.

او افزود: دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند و فوت مرحومه مهسا امینی و مساله حجاب برای آنان یک دستاویز است بنابراین با بصیرت و هوشمندی باید در برابر توطئه دشمنان برخورد کنیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.