از آخرین تحولات جنگ اوکراین تا کودتا علیه نخست‌وزیر بریتانیا!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 5 اکتبر 2022

نیویورک‌تایمز در شماره چهارشنبه، 5 اکتبر خود به آخرین تحولات جنگ اوکراین توجه کرد. «آشفتگی حزب محافظه‌کار در میان ادعاهای کودتا برای برکناری تراس» عنوان گزارش اصلی گاردین بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، گاردین و دیلی‌تلگراف به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«با گسترش حمله، نیروهای اوکراین به سمت جنوب می‌روند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «ارتش اوکراین پس از پیروزی در شمال شرق و شرق، روز سه‌شنبه نیروهای روسیه را از شهری در جنوب بیرون راند؛ نشانه‌ای از اینکه تاکتیک حمله به چندین نقطه در آن واحد، تعادل دشمنانش را بر هم زده تا متصرفا‌ت‌شان را از دست بدهند.»

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح آمده: «طوفان «ایان» هفته گذشته ساحل فورت مایرز در فلوریدا را ویران کرد و بسیاری از مردمی را که با درآمد کم یا ثابت زندگی می‌کردند، بی‌سرپناه گذاشت. یکی از اهالی گفت: ما همه چیز را از دست دادیم.»

گاردین

بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی چهارشنبه، 5 اکتبر 2022، بر جنگ داخلی در حزب محافظه‌کار حول سیاست‌های کلیدی اقتصادی اعلام‌شده دولت متمرکز بودند. «آشفتگی حزب محافظه‌کار در میان ادعاهای کودتا برای برکناری تراس» عنوان گزارش اصلی گاردین بود که گفته کابینه لیز تراس در جنگ آشکار قرار دارد و وزیر کشور نمایندگان «توری» (حزب محافظه‌کار) را به تلاش برای کودتا علیه نخست‌وزیر متهم می‌کند.

این گزارش می‌گوید کابینه در «هرج و مرج» است و با اشاره به اظهارات گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل سابق که گفته بود نخست‌وزیر یک هفته و نیم فرصت دارد تا نخست‌وزیری خود را حفظ کند، ادامه می‌دهد لیز تراس با 10 روز بحرانی مواجه است.

تصویر اصلی سوئلا بریویرمن، وزیر کشور بریتانیا، را نشان می‌دهد که محافظه‌کاران را به تضعیف نخست‌وزیر متهم کرده است.

دیلی‌تلگراف

به گزارش دیلی‌تلگراف، لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، روز چهارشنبه هشدار خواهد داد که اختلالات و مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد، چراکه او برای رسیدن به رشد اقتصادی مبارزه خواهد کرد. دیلی‌تلگراف می‌گوید لیز تراس تاکید می‌کند که «مشکلات» بهای موفقیت است.

این روزنامه بر سخنرانی تراس برای اعضای محافظه‌کار متمرکز است و گزارش می‌دهد که نخست‌وزیر همزمان با پیشبرد برنامه خود برای رشد اقتصادی، در مورد اختلالات  و مشکلات بیشتر، هشدار خواهد داد. تلگراف می‌گوید نخست‌وزیر پس از چند روز مواجهه با مخالفت درباره دستور کار کاهش مالیات خود، به آنچه «ائتلاف ضد رشد» می‌خواند حمله و تاکید خواهد کرد که «هر زمان تغییری ایجاد شود، مشکلات هم ایجاد می‌شود».

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.