سازمان جوانان هلال احمر و «هفته ملی کودک»

برنامه‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای هفته ملی کودک اعلام شد

سازمان جوانان این جمعیت در هفته ملی کودک، با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ مهر تا ۲۲ مهر با این روز شمار برای کودکان در سراسر کشور برنامه برگزار می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ 16 مهر: کودک، صلح، بهداشت و سلامت جامعه. ۱۷ مهر: کودک، باورهای دینی و معنویت. ۱۸ مهر: کودک، خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی. ۱۹ مهر: کودک، امنیت، بازی و نشاط. ۲۰مهر: کودک، کتاب، هنر و ادبیات. ۲۱ مهر: کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی. ۲۲ مهر: کودک، رسانه و فناوری‌های نوین، نامگذاری شده‌اند.

برنامه‌های اجرایی این هفته عبارتند از: برگزاری مسابقه ملی «پرتو صلح» در دو سطح استانی و کشوری در قالب مصادیق صلح به صورت تصویری، برگزاری مسابقه نمایش عروسکی «مهریاد» (آموزش و یادگیری مهرورزی و امداد) در دو سطح استانی و کشوری، برگزاری و فراخوان هشتمین مسابقه ملی نقاشی «صلح و دوستی» و مشارکت در برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، ‌هنری فرفره «کودکان و مقابله با مخاطره‌ها و بحران‌ها» برای مقابله با بحران‌ها و مخاطره‌ها آماده می‌شویم.

از برنامه‌های پیشنهادی می‌توان به معرفی مدد و مهربان و آشنایی کودکان با اهداف و اصول جمعیت هلال احمر از طریق مراکز آموزشی فعال و نیز فضای مجازی، هماهنگی بازدید جمع محدودی از کودکان از امکانات جمعیت هلال احمر مانند آمبولانس، سگ‌های جستجو و… و ارائه آموزش‌های لازم (ماه‌نشان)، آموزش مفاهیم و نکات مهم ایمنی، امداد، سلامت کودکان و مهارت‌های بشردوستی و صلح از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد.

حضور مربیان هلال احمر در مهدهای کودک و مراکز آموزشی فعال به منظور ارائه آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از مخاطرات و حفظ ایمنی و سلامت کودکان و ترویج فرهنگ صلح و دوستی و برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقه در سطوح شهرستانی و استانی با توجه به نامگذاری روزهای هفته از دیگر برنامه‌های پیشنهادی است.

برگزاری جشن «کودکان مهر، آرمان ماه» در مهد کودک «چیستا» در تهران با حضور غنچه‌های هلال و مربیان و والدین و مصاحبه اختصاصی دفتر نمایندگی یونیسف در ایران با دو نفر از اعضای کانون غنچه‌های هلال از جمله برنامه‌های ستادی این هفته است./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.