انتقاد آلمان از گاز صادراتی آمریکا: گران است

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان، آمریکا را متهم کرد که از تبعات جنگ روسیه در اوکراین نفع می‌برد

این مقام آلمانی کشورهای «دوست» و تامین کننده گاز طبیعی را به قیمت‌ گذاری «نجومی» برای عرضه گاز خود متهم کرد و گفت آنها از تبعات جنگ روسیه در اوکراین نفع می‌برند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ هابک در مصاحبه‌ای که امروز چهارشنبه با روزنامه محلی آلمانی «NOZ» منتشر شد، گفت: برخی از کشورها از جمله کشورهای دوست گاهی به قیمت‌های نجومی در عرضه گاز دست یافته‌اند. البته این موضوع مشکلاتی را به همراه دارد که ما درباره آن صحبت کرده‌ایم.

سی ان بی سی افزود: وزیر اقتصاد آلمان خواستار همبستگی بیشتر آمریکا در کمک به متحدانش در اروپا که تحت فشار عرضه انرژی قرار دارند، شد. هابک یکی از رهبران حزب سبز آلمان بخشی از دولت ائتلافی برلین به رهبری اولاف شولتس صدراعظم چپ میانه است. او گفت که اتحادیه اروپا باید برای رسیدگی به بحران گاز اقدامات بیشتری انجام دهد.

شرکت گازپروم روسیه، طی چند ماه گذشته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و تمایل به مجازات اروپا، عرضه به کشورهای این اتحادیه را به شدت کاهش داد. بروکسل که حدود ۴۵ درصد گاز خود را از روسیه می‌خرید، در پی حمایت از کی‌یف در جنگ روسیه و اوکراین به دنبال توقف کامل این واردات است.

اروپا با شرایط زمستان سختی مواجه است و پیش‌بینی شده این منطقه با کمبود گاز مواجه شود. کشورهایی مانند آلمان با زیرساخت‌های عظیم انرژی، مانند خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ که برای رساندن گاز از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک طراحی شده‌اند، طی دهه‌ها عمدتاً به گاز روسیه وابسته بوده‌اند. به تازگی روابط روسیه و اروپا در بخش انرژی به دلیل نشتی خطوط لوله نورد استریم در ماه گذشته به دلایل مشکوک بشدت آسیب دیده است.

روسیه خرابکاری در خطوط لوله را تکذیب کرد. وقوع چندین انفجار در چندین نقطه به لوله‌ها آسیب رساند و گاز طبیعی را به دریای بالتیک سرازیر کرد. این آسیب اعتراض بین‌المللی را برانگیخت و اتحادیه اروپا متعهد شد که پاسخی «قوی» به حملات به زیرساخت‌های انرژی خود بدهد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.