اشتری:17 نفر با سلاح جنگی در اغتشاشات دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امروز وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرزها و داخل کشور است و فراجا رکن اصلی امنیت داخلی بوده و به فرموده مقام رهبری از ستون‌های اصلی امنیت است.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار حسین اشتری روز جمعه در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته نیروی انتظامی ( ۱۷ تا ۲۳ مهر)،  با درود بر شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم، عرضه نظم و امنیت و شهدای اخیر به عنوان محافظان امنیت که به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: هفته فراجا زمان مناسبی برای ارایه خدمات بیشتر به مردم  شهید پرور میهن اسلامی است که با توجه به گستردگی ماموریت ها، تنوع آنها و اهمیت موضوع نظم و  امنیت، ما به این موضوع پی می بریم که اهمیت کار همکاران در کشور چیست؟

او اظهار داشت: امروز امنیت بالاترین نعمت برای همه کشورها است، مسئولان و زمامداران در تمام دنیا بیشترین سعی و تلاششان آن است که  امنیت بیشتری در کشورشان داشته باشند، ما به برکت خون شهدا، هوشیاری مردم و تدابیر رهبری و تلاش حافظان امنیت یک امنیت مثال زدنی داریم  هر چند دشمن دنبال آن است این آرامش و امنیت را از ما بگیرد و حوادثی که رخ می دهد آنها با چه هدفی و بهانه ای دنبال می‌کنند و به آرامش مردم ضربه می‌زنند.

اشتری تصریح کرد: امروز وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح حفظ آرامش و امنیت در مرزها و داخل کشور است و فراجا رکن اصلی امنیت داخلی است، در این مسیر هم شهدای گرانقدری را تقدیم کرده است، بیش از ۱۳ هزار شهید و بیش از ۳۰ هزار جانباز و هزاران آزاده بیانگر این ادعاست. حدود ۸ هزار نفر از  شهدای انتظامی در دفاع مقدس و بیش از ۵ هزار نفر از همکارانمان در مرزها، شهرها و روستاها برای حفظ امنیت و آرامش به شهید شدند. مشاهده می کنیم در هر هفته ای که می گذرد تعدادی از همکاران شهید  شده یا مجروح می شوند همکاران ما با تمام وجود برای امنیت مردم ایستاده‌اند.

او افزود: شعار امسال هفته نیروی انتظامی ” پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس”  است، خدمتگزار، خادم و امین مردم هستیم، خدا را شاکریم از بابت حمایتها و پشتیبانی‌هایی که مردم از پلیس دارند. در این ایام ملاحظه کردید بویژه در نماز جمعه اول مهرماه مردم از فراجا حمایت کردند، در سوم مهرماه روز رحلت پیامبر (ص) میلیونها نفر عهد و بیعت با مقام رهبری و آرمانهای انقلاب اسلامی بستند و از نیروی انتظامی حمایت کردند، بدون مردم نمی توانیم ماموریت ها را با موفقیت انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: بیشتر از گذشته مسئولیت داریم در خدمت مردم باشیم. مردم با هوشیاری و بصیرت راه خود را انتخاب کرده و به فرمان مقام رهبری لبیک گفتند. فراجا امین مردم و مظهر حاکمیت ملی است، فراجا خدمت به مردم را یک ارزش و افتخار دانسته و به آن می بالد و در مراسم باشکوه اربعین حسینی این موضوع ثابت شد، بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران در این مراسم باشکوه برای امنیت زائران و تسهیل در تردد آنها در رمزها ایران حضور یافتند و خدمات ارایه دادند.

اشتری ادامه داد: امسال یکی از سالهای خوبی بود که مراسم اربعین حسینی باشکوه تر از سالهای گذشته در عراق برگزار شد و زائران به راحتی این سفر را انجام دادند، همکاران انتظامی بیش از یک تا دو ماه در مرزها به صورت آماده‌باش بودند؛ با انرژی، روحیه و با افتخار در خدمت مردم بودند و اربعین یک  نمونه از خدمت گذاری پلیس است.

هیچ تقصیر و قصوری در حادثه فوت مهسا امینی متوجه نیروی انتظامی نشد 

او اضافه کرد: در حادثه اخیر که منجر به فوت مهسا امینی شد، چهارشنبه در برنامه صف اول صدا و سیما حضور یافتم در مورد این موضوع صحبت کردم، در اجرای ماموریت و این موضوع هیچ تقصیر و قصوری متوجه انتظامی نشد، البته از این موضوع متاسف شدیم ولی دستگاههای مربوطه بررسی کردند، این ماموریت بر اساس قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی  انجام شده و ضرب و جرحی در این موضوع نبوده است.

اشتری تاکید کرد: اما این موضوع به اغتشاشاتی که در کشور داشتیم، تبدیل شد. مردم صف خود را از اینها جدا کردند، اگر اعتراضی است مسئولان عنایت دارند در زمان و مکان خود این موارد گفته شود. اعتراضات تبدیل به اغتشاش شد وظیفه پلیس آن است که برای جان مال و مردم نگذارد به اهدافشان برسند.

خط قرمز پلیس امنیت و آرامش مردم است

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برای پلیس برهم زدن امنیت عده‌ای آشوبگر قابل تحمل نیست باید نظم و امنیت را برقرار کنیم، نمی‌گذاریم آرامش و آسایش مردم توسط تعدادی با اهداف مشخص و گروه‌های منافقین، سلطنت طلبان و آمریکاییها و دولت صهیونیستی بر هم زده شود. مردم از ما توقع دارند حافظ امنیت ، جان و مال آنها باشیم، خط قرمز پلیس امنیت و آرامش مردم است، هر کسی با هر عنوانی این آرامش را برهم زند، پلیس و نیروهای مسوول در مقابل آنها خواهند ایستاد و با  اقتداروهوشمندی با آنها برخورد می کنیم.

اشتری خاطرنشان کرد: در این ایام دیدیم کسانی  به قصد کشته سازی در حوادث حضور یافتند و این راهبرد دشمن است.در حوادث گذشته نیز شاهد آن بودیم، کسانی که به قتل رسیدند در محل‌های تجمعات نبودند یا با سلاح‌هایی به قتل رسیدند که در اختیار نیروهای حافظ امنیت نبود، این قتل‌ها  با چاقو و سلاح سرد انجام شده بود و همکاران بنده در میدان  سلاح ندارند و از  شکاری و گلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

۱۷ نفر  با سلاح جنگی در اغتشاشات دستگیر شدند

او تاکید کرد: ۱۷ نفر که دارای سلاح جنگی بودند در اغتشاشات دستگیر شدند، قصد آنها آشوب و بر هم زدن نظم و امنیت بود تا پروژه کشته‌سازی و آشوب‌ها ادامه یابد. مراقب و هوشیار باشیم بخشی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی هم در روزهای آینده دستگاههای مربوطه سراغشان می روند.

او در پایان اظهار داشت: باید یاد کنیم از شهدای انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران و از حضور دستگاههای اطلاعاتی و قضائی تقدیر کرد، از دستگاه قضائی می‌خواهیم  رسیدگی به پرونده این آشوبگران را زودتر انجام داده تا  به مردم معرفی شوند،از زحمات و همه کسانی در این صحنه ما را یاری کردند، قدرانی می کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.