آغاز تحقیقات روی 5 پرونده جنایی

3 قتل، یک مرگ مشکوک و کشف چند تکه استخوان ماجراهایی است که روی میز بازپرسان دادسرا قرار گرفت

پنج پرونده جنایی روی میز بازپرسان دادسرا قرار گرفت و تحقیقات روی این پنج پرونده مشکوک کلید خورد. سه قتل، یک مرگ مشکوک و کشف چند تکه استخوان ماجراهایی است که به دستور بازپرس دادسرای جنایی پایتخت، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت مامور رسیدگی به آنها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ روز چهارشنبه 13مهر ماه امسال کارآگاهان جنایی پایتخت تحقیقات روی سه پرونده جنایی را آغاز کردند. نخستین ماجرا مربوط به کل‌کل و شوخی‌های بچگانه دو پسر 17 و 15ساله است. شوخی‌هایی که ناگهان جدی و در این میان به مرگ تلخ یکی از این نوجوانان ختم شد. ماجرا از این قرار بود که این دو پسر نوجوان با هم دوست بودند. آنها در یکی از خیابان‌های پایتخت با یکدیگر صحبت می‌کردند. صحبت‌هایشان به کل‌کل تبدیل شد.

این کل‌کل‌ها در ابتدا شوخی بود، ولی درنهایت جدی شد و پس از آن پسر 15ساله با چاقو پسر 17ساله را به قتل رساند.

اشک‌های پشیمانی

در ادامه قاتل 15ساله دستگیر شد و در بازجویی‌ها در حالی که اشک می‌ریخت، ابراز پشیمانی کرد و به ماموران پلیس گفت: «حتی فکرش را هم نمی‌کردم که قاتل شوم. من با مقتول دوست بودیم. آن روز سر مسائل مختلف با هم صحبت می‌کردیم. اصلا دعوا و دشمنی با هم نداشتیم. ناگهان صحبت‌هایمان به شوخی و بعد به کل‌کل‌های جدی تبدیل شد. تا جایی که مقتول به من فحاشی کرد. مرتب توهین می‌کرد. من هم که چاقویی در جیبم بود، از عصبانیت آن را برداشتم و به سمت او پرتاب کردم. فقط می‌خواستم ساکت شود. ولی ناگهان غرق خون روی زمین افتاد. بلافاصله اورژانس آمد و او را به بیمارستان منتقل کردند، ولی جان باخت. با این حال اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که او با این یک ضربه جانش را از دست بدهد.»

پس از اعتراف این متهم، تحقیقات روی این پرونده آغاز شد. این در حالی است که به دستور بازپرس، پرونده این متهم به دلیل اینکه او به سن قانونی نرسیده است، به دادسرای اطفال فرستاده شد.

کشف تکه‌های استخوان عجیب

دومین پرونده که روز چهارشنبه 13مهر روی میز دادسرا قرار گرفت، مربوط به کشف استخوان‌های عجیب در امامزاده داوود بود. عصر آن روز فردی با پلیس تماس گرفت و گفت که هنگام گردش و تفریح در امامزاده داوود، چشمش به چند تکه استخوان افتاده که پای کوه ریخته بود. فورا با پلیس تماس گرفتم. بلافاصله ماموران پلیس موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل به تحقیق در این رابطه پرداختند. درنهایت به دستور بازپرس جنایی استخوان‌های کشف‌شده به پزشکی‌قانونی فرستاده شد تا با انجام آزمایش تخصصی مشخص شود که استخوان‌ها متعلق به انسان هستند یا حیوان؛ اگر این استخوان‌ها برای انسان باشد، پرونده افراد فقدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هویت قربانی به دست آید.

قتل مرد دکه‌دار

ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که باز هم روز چهارشنبه خبر یک جنایت در یکی دیگر از مناطق پایتخت به بازپرس جنایی دادسرا اعلام شد. این اتفاق ساعت 23:30 شب رخ داد و سومین پرونده جنایی را روی میز بازپرس قرار داد. این ماجرا مربوط به یک درگیری از سوی مردی دکه‌دار با یک بلال‌فروش بود. وقتی ماموران پلیس به تحقیق پرداختند، متوجه شدند که مرد دکه‌دار بر سر مشتری با مرد بلال‌فروش درگیر شده بود.

مرد دکه‌دار از بلال‌فروش خواسته بود که بساطش را جمع کند و از آنجا برود، چون باعث کسادی کار و بار او می‌شود. اما مرد بلال‌فروش از آنجا نرفت. همین موضوع سرآغاز درگیری مرگبار بین آنها شد. درنهایت مرد دکه‌دار با شیشه نوشابه به مرد بلال‌فروش حمله کرد و مرد بلال فروش هم با چاقو ضرباتی به او وارد کرد. این مرد پس از کشتن دکه‌دار متواری شد و به دستور بازپرس تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او آغاز شد.

مرگ مشکوک

حادثه بعدی بامداد پنجشنبه 14مهر ماه رخ داد. در آن ساعت به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران خبر یک تصادف مرگبار اعلام شد. بازپرس بلافاصله به محل حادثه رفت و تحقیقات خود را آغاز کرد. یک خودروی پژو در اتوبان صیاد شیرازی واگون شده و دختری 20ساله جانش را از دست داده بود. این در حالی بود که پسری جوان نیز به‌شدت مصدوم شده بود. او برای درمان به بیمارستان منتقل شد. ماموران در بازرسی از خودروی آنها یک شیشه مشروبات الکلی کشف کردند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که آنها از مهمانی بازگشته بودند. بنابراین پرونده این حادثه مرگبار به دادسرای ارشاد فرستاده شد.

درگیری مرگبار

آخرین حادثه نیز بامداد پنجشنبه رخ داد. این حادثه هم به بازپرس محمد وهابی اعلام شد. با حضور بازپرس و ماموران، تحقیقات در این‌خصوص آغاز شد. در تجسس‌ها مشخص شد که درگیری بین دو مرد جوان در خیابان رخ داده است. بررسی‌های بعدی نشان داد که آنها بر سر اختلافات جزئی با هم درگیر شده بودند. هر دو نفر در این درگیری با ضربات چاقو زخمی شده بودند. آنها به بیمارستان منتقل شدند. اما ساعتی بعد از بیمارستان خبر رسید که یکی از آنها جان باخته است. بنابراین دستور دستگیری متهم به قتل صادر شد تا  با تحقیقات تکمیلی از او زوایای پنهان این جنایت آشکار شود. مجرم نیز همچنان تحت درمان قرار دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.