پیش بینی اردوغان از “پایان اروپا”

ماکرون باید بدهد وضعیت عقلش را بررسی کنند

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که اروپا با “گشودن جبهه علیه مسلمانان” در حال آماده سازی “پایان خود” است.

شهروند آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهار نظری در خصوص عملیات پلیس آلمان در روز چهارشنبه در مسجد مولانا شهر برلین، هنگام اقامه نماز مسلمانان، اظهار داشت: اروپا با “گشودن جبهه علیه مسلمانان” در حال آماده سازی “پایان خود” است.

اردوغان در سخنرانی خود در شهر کایسری بیان داشت: با چنین حملاتی به حقوق مسلمانانی که شهروند (کشورهای اروپایی) هستند، فاشیسم اروپا وارد مرحله جدیدی شد. اروپا با جبهه‌ای که در برابر مسلمانان گشوده است، در حال آماده سازی پایان خود می‌باشد. اگر آنها هرچه سریعتر از شر این موضوع خلاص نشوند، این بیماری اروپا را از درون نابود می‌کند.

یورونیوز نیز گزارش داد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به دلیل رفتارش با شهروندان مسلمان فرانسوی، به او توصیه کرد بدهد عقلش را بررسی کنند.

اردوغان امروز در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «رهبر کشوری که با میلیون‌ها تن از اعضا جامعه معتقد به یک دین دیگر این گونه رفتار می‌کند، به چنین رهبری فقط می‌توان گفت: اول برو بده وضعیت عقلی‌ات را کنترل کنند.»

دو هفته پیش هم که امانوئل ماکرون از تعبیر «جدایی‌طلبی اسلامی» و لزوم «بازسازی اسلام» در کشورش سخن گفت، رئیس جمهوری ترکیه آن سخنان را محکوم کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.